ARA A PORTADA
L'atur preocupa especialment els veïns de Badia
L'incivisme i l'estat dels carrers són els altres problemes detectats en el municipi vallesà

- L'atur preocupa especialment els veïns de Badia

- Marc Béjar Permanyer
- Periodista
Publicat el 12 d’agost de 2024 a les 13:38
Actualitzat el 12 d’agost de 2024 a les 14:15
L'incivisme i la seguretat ciutadana, el manteniment dels carrers i la seva neteja i la situació del mercat laboral són les principals preocupacions dels veïns de Badia del Vallès. Aquests cinc grans ítems aglutinen més de la meitat de les respostes en l'enquesta de la Diputació de Barcelona sobre els problemes que els badiencs detecten al municipi.
Un dels camps on més creix el neguit és en les condicions de treball a la localitat vallesana. En aquest sentit, Badia és el municipi amb la taxa d’atur més elevada de la comarca (15,08%), segons l'últim informe publicat pel Consell Comarcal. En total, hi ha gairebé 900 persones desocupades i, especialment, la situació preocupa els majors de 55 anys, amb més d'un 22% d'atur. És, amb diferència, l'indret amb més desocupació en aquesta franja en el conjunt del Vallès Occidental.
Amb tot, l'evolució és positiva i dibuixa un escenari d'optimisme. El mes de juny l'atur va caure un 1,6% i la variació interanual mostra un descens de gairebé el 7%, malgrat que Badia continua liderant percentualment el nombre d'aturats, escenari que, com mostra el Dibaròmetre, preocupa la ciutadania -un de cada deu residents consideren que és un dels problemes més greus-.
Notícies recomenades
-
Vallès El 'boom' de les zones de jocs d'aigua: "Aniran a més... i a sobre són gratis!"
-
Vallès El Govern de l'Estat aprova el finançament dels dos nous intercanviadors de Rodalies i FGC
-
Vallès Retards a Ferrocarrils (S2) per l'avaria d'un tren
-
Vallès Detenen cinc membres d'un grup molt actiu que robava en empreses i establiments
-
Vallès Agenda del cap de setmana al teu municipi
-
Vallès Creix la mortalitat a les carreteres vallesanes en els primers sis mesos del 2025