ARA A PORTADA
-
-
Badia del Vallès El 'dia D' ja ha arribat a Badia: "És l'obra de retirada d'amiant més gran mai feta a Europa" Marc Béjar Permanyer
-
Sabadell La Corporació Sanitària Parc Taulí celebra els 40 anys: "Ens queden moltes persones per cuidar" Jan Cañadell Puigmartí
-
50 anys explicant la ciutat Quatre dècades d'innovació, desenvolupament i avenços de l'Hospital Parc Taulí Jan Cañadell Puigmartí
-
Esports L'Atlètic Barceloneta guanya l'Astralpool CN Sabadell i revalida un any més la Supercopa d'Espanya Marc Segarra Rodríguez
- La llei que rebaixa i congela els nous lloguers complirà mig any en vigor
Publicat el
27 de febrer de 2021 a
les 09:00
Actualitzat el
27 de febrer de 2021 a les
00:12
La família d'Helena Jubany considera que les noves de declaracions de testimonis fetes aquest divendres davant del jutge refermen la tesi que apunta al principal investigat per la mort de la jove mataronina l'any 2001 a Sabadell, Santi Laiglesia. Segons l'advocat de la família, Benet Salellas, les persones que van comparèixer davant del titular del jutjat de primera instància número 2 de Sabadell van reforçar que el principal sospitós estava en el lloc del crim en el moment en què va tenir lloc.
Concretament, ahir van declarar un veí de l'immoble, l'administrador de la finca i la germana petita de Montserrat Careta, qui també era sospitosa i que es va suïcidar a la presó.
Tot i que inicialment s'havia citat a declarar un total de cinc persones per aquest divendres, dues d'elles no van poder comparèixer donat que es troben en situació de quarantena per covid. El primer en fer-ho va ser un veí del domicili del carrer Calvet d'Estrella, on es va produir la mort de Jubany, qui va atendre les càmeres d'un programa de televisió de l'època, però que avui no recordava els detalls dels fets.
El segon en declarar va ser l'administrador de la finca. "Ha confirmat que Montserrat Careta havia demanat a l'inici de la tardor de 2001 que incloguessin en el contracte de lloguer Santi Laiglesia perquè vivien junts", assenyala Salellas.
La tercera en declarar va ser la germana petita de Careta, que va confirmar que Laiglesia l'havia obligat a sotmetre's a un tractament psicològic, segons Sallelas, una relació que ella hauria definit com a "tòxica". "Són testimonis que reforcen un element que nosaltres hem posat sobre la taula, que confirmen la ubicació del principal investigat en el lloc i el moment del crim", apunta l'advocat.
La Policia Nacional, per la seva banda, ha assumit la investigació. Inicialment, la família va demanar que de manera prioritària fosla Unitat Central d'Homicidis dels Mossos d'Esquadra qui l'assumís, donada la seva especialització en tancar casos encara no resolts, i per agilitzar els processos per evitar que el cas prescrigui i no es puguin investigar altres persones.
S'espera que en les properes setmanes es pugui tornar a assenyalar una nova data de declaracions per a les dues persones que aquest divendres no han pogut comparèixer davant del jutge.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
El Casinet inaugura l'exposició sobre el llegat de Jaume Viladoms
-
Sabadell
La sabadellenca que ha fet la 'caminata con la Loba' en el penúltim concert de Shakira a Madrid: "Va ser molt emocionant"
-
Sabadell
El Tribunal de Comptes amnistia el sabadellenc Josep Manuel Suàrez i una trentena d’ex-alts càrrecs per l'1-O i l'acció exterior
-
Sabadell
El restaurant Remena obre a Sabadell a l'antic 9 de la Borriana: "Aquí hi ha molt xup-xup"
-
Sabadell Bombers de Sabadell es bolquen en la recerca del menor desaparegut a Granollers durant el temporal
-
Sabadell
VÍDEO | Desarticulen a Sabadell una organització que facilitava l'entrada irregular de migrants dominicans a Europa