
ARA A PORTADA
Entitats i veïns tornen a tallar la carretera de Barcelona per reclamar la "pacificació" de la via
Prop d'un centenar de persones s'han adherit aquest migdia a la inciativa, que es du a terme cada últim diumenge de mes des del 31 de gener

- La llei que rebaixa i congela els nous lloguers complirà mig any en vigor
Publicat el 28 de febrer de 2021 a les 13:38
Actualitzat el 28 de febrer de 2021 a les 16:55
Entitats i veïns sabadellencs, prop d'un centenar, han tallat aquest migdia una part de la carretera de Barcelona N-150 al barri de Gràcia de Sabadell, entre els carrers Viladomat i Fiveller, per exigir una "pacificació" de la via "que divideix la ciutat en dos".
Es tracta d'una acció que es du a terme cada últim diumenge de mes des del 31 de gener i que paral·lelament es realitza a diverses localitats de Catalunya. Per exemple, avui també hi ha hagut talls a Barcelona, l'Hospitalet de Llobregat, Olot i Vilassar de Mar. De fet, el seu objectiu és exigir a les administracions "ciutats més verdes", ja que consideren que els carrers d'aquestes ciutats són "autopistes urbanes".
Dit això, la concentració ha tingut un marcat to festiu i els veïns han baixat les bicicletes al carrer. Així mateix, la canalla ha fet dibuixos a l'asfalt de la carretera i han gaudit de gimcanes preparades pels organitzadors, que han estat l'AMPA de l'Escola Teresa Claramunt i l'Agrupació de Veïns de Gràcia, amb la col·laboració de diverses entitats.
[caption id="attachment_173978" align="aligncenter" width="700"]
Els nens i nenes han pintat dibuixos a l'asfalt / LLUÍS FRANCO[/caption]
Joan Vives, vocal de l'Agrupació de Veïns de Gràcia, ha explicat que la carretera de Barcelona "perjudica per la seva contaminació i talla la ciutat en dos". Així mateix, Vives proposa crear-hi carrils bici, ampliar les voreres i reduir els carrils pels cotxes. "Per la gent que viu al barri no és agradable el soroll i la polució que provoca aquesta via", ha afegit.
El vocal admet, però, que encara no hi ha un estudi detallat de quines actuacions exactes s'haurien de fer a la zona, però hi estan treballant. "No tenim data de finalització dels talls que fem cada últim diumenge de mes. No pararem fins a aconseguir algun avenç", ha finalitzat.

Notícies recomenades
-
Sabadell Cuca Santos (PP): “Els veïns només s’han defensat perquè l’Ajuntament no ho ha fet”
-
Sabadell Plantaran un miler d’arbres a diferents boscos urbans
-
Sabadell Nou aparcament a Can Feu: entre finals d'any i principis del vinent
-
Sabadell Eloi Cortés: "No deixarem que hi hagi grups o partits polítics que usin els aldarulls per atiar l'odi"
-
Sabadell Veïns del sud es planten contra la tensió: "Ni delinqüència ni violència"
-
Sabadell Veïns de la Concòrdia de Sabadell denuncien la pèrdua setmanal de "milers de litres" d'una bomba d'aigua