
ARA A PORTADA
Sabadell rep 150.000 turistes en dos anys
La ciutat ha rebut 150.000 turistes en dos anys i es col·loca al podi dels indrets més escollits de la comarca

- L’estiu és temps de banyador, i de boli i llibreta
Publicat el 13 de juliol de 2022 a les 23:59
Actualitzat el 14 de juliol de 2022 a les 09:37
Sabadell no és un destí de sol i platja marcat al mapa, però sí que desperta interès entre els turistes internacionals. La nostra ciutat ha acollit 149.310 visitants en els últims dos anys, segons dades facilitades pel Consell Comarcal del Vallès Occidental.
És la tercera ciutat de la comarca que més interès desperta entre els viatgers internacionals. Sant Cugat, Terrassa i Sabadell capten el 44% del turisme. I la nostra ciutat captiva especialment a turistes de França, els Països Baixos, Alemanya, Suècia i Itàlia. Nou de cada deu visitants són europeus.
Els grans esdeveniments culturals i esportius que s’hi organitzen i el turisme de negocis situen Sabadell al mapa. Però també la seva proximitat amb Barcelona: “Hem notat aquest repunt del turisme. El ‘must’ és la visita al Centre de Sabadell, sopar i prendre una copa. Són molts els que hi arriben per la proximitat de la nostra ciutat a Barcelona”, explica Jordi Roca, president del Gremi Comarcal d’Hostaleria i Turisme de Sabadell. Però fa un apunt: “Hi ha pocs llits a la nostra ciutat”. En aquest sentit, Roca sosté que Sabadell també és un pol d’atracció per a turistes que fan nit a Barberà del Vallès, Cerdanyola o propers al Real Club de Golf El Prat (Terrassa).
[caption id="attachment_143723" align="aligncenter" width="500"]
La terrassa de l'Hotel Urpí / CEDIDA[/caption]
L’oferta hostalera de la nostra ciutat ja ha notat aquest primer impacte post-Covid: “La pandèmia ho va aturar tot en sec, i ara tothom recupera aquell assumpte que tenia pendent”, explica Josep Urpí, des de l’Hotel Urpí. Preveuen una bona ocupació aquest estiu, i els seus llits estan ocupats per visitants de negocis, turistes de Barcelona que busquen allotjament més assequible, esportistes, turistes de pas i visites a familiars. “No hi ha un perfil concret, hi estan tots”, expressa Urpí.

Notícies recomenades
-
Sabadell Dues obres tornen a la casella de sortida: les places de Fidela Renom i Granada
-
Sabadell Matas qüestiona la votació de Junts: "36 persones no poden decidir el futur de Sabadell"
-
Sabadell Queixes dels veïns per la "deixadesa" de l'exterior de la Vapor Badia: "Fa fàstic!"
-
Sabadell Una incidència a la línia R4 de Rodalies a Sabadell provoca retards a diversos trens
-
Sabadell La militància de Junts vota sortir del Govern de Sabadell si no renegocia el pacte amb el PSC
-
Sabadell Cuca Santos (PP): “Els veïns només s’han defensat perquè l’Ajuntament no ho ha fet”