ARA A PORTADA
-
Sabadell La Quitxalla tanca després de 50 anys a la Creu Alta: "Hem tingut infants que després han portat els fills, però se'ns mengen les despeses" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Esports FOTOS | Primer entrenament amb els protagonistes de l'ascens de tornada i les noves cares: "Volem guanyar-nos el respecte i ser fidels als nostres principis" Sílvia Fernández Sequero | Marc Segarra Rodríguez
-
Sabadell La classe de les millors notes de Selectivitat 2026 de Sabadell: qui és qui? Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell Hostafrancs reclama més il·luminació en diversos carrers del barri: “La llum és massa tènue” Marta Ordóñez
VÍDEO | Les destrosses de la Torre d'en Feu, vistes des de l'aire
Sabadell
L'Associació Cultural Can Feu reclama que l'Ajuntament actuï i rehabiliti l'espai
- L'"error de càlcul" de Google Maps que alenteix l'entrada al centre de Sabadell
Publicat el
14 de gener de 2025 a
les 19:17
Actualitzat el
15 de gener de 2025 a les
20:00
Veure la Torre d'en Feu, en tota la seva dimensió, i des de l'aire. Un nou vídeo gravat aquest passat cap de setmana i que ha estat cedit a l'Associació Cultural Can Feu permet veure aquest edifici protegit amb una perspectiva poc habitual.
Alhora, però, les imatges mostren les deficiències que té l'immoble, declarat l'any passat bé cultural d'interès nacional (BCIN) –la màxima protecció que pot tenir en l'àmbit estatal–, i propietat de l'Ajuntament de Sabadell des de març de 2018. El vídeo permet veure les diferents construccions de la Torre d'en Feu, així com la torre de l'homenatge, el pati d'armes, el jardí, etc. El vocal de l'associació, Aleix González, reclama que l'Ajuntament actuï i rehabiliti l'espai, i denuncia que "hi ha gent que hi continua entrant". Per això, subratlla que cal que el consistori tapiï una quinzena d'obertures que hi ha a la planta noble per dificultar, com a mínim, que hi entrin més persones i l'espai se segueixi degradant. Per exemple, González assegura que en els últims anys s'han robat diversos elements que hi havia a l'interior de l'edifici, com les aixetes de coure, i s'han destrossat o malmès pel pasaltres elements com portes o una barana exterior, a part de pintades vandàliques i deixalles que hi ha.
Les imatges es van gravar durant una visita grupal a l'exterior de la finca, ja que a l'interior no s'hi pot accedir. El primer diumenge de cada mes, l'associació organitza aquestes visites per donar a conèixer la història de la Torre d'en Feu i el seu últim propietari reconegut per l'entitat: Josep Nicolau d'Olzina.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Sense aire condicionat al mercat dels Merinals: "Hem treballat a més de 30ºC durant setmanes”
-
Sabadell
El comentari de Carme Forcadell sobre el Mundial a Sabadell que ha incendiat 'X'
-
Sabadell
L’escola Bellapart tindrà plaques solars el 2027
-
Sabadell
Sabadell acull sis infants sahrauís aquest estiu
-
Sabadell
Sabadell vol rehabilitar les Termes amb el Pla de barris de la Generalitat
-
Sabadell
Cremen 500 metres quadrats de vegetació en un incendi al Poblenou