ARA A PORTADA
-
“Hi ha instituts amb conflictes de convivència, sí; però necessiten eines educatives, no policials” Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
El testimoni d'una vallesana en l'atac d'Israel a la Flotilla: "Vam trepitjar l’accelerador i vam poder esquivar les llanxes" Albert Acín Serra
-
-
Convoquen una protesta davant del centre educatiu de Sabadell on faran el pla pilot amb mossos de paisà Redacció
-
El Banc Sabadell tanca la venda de TSB per 3.300 milions i pagarà un dividend extraordinari Redacció
Castellar recupera la mítica figura de l’Estevet a la plaça de Cal Calissó
La seva col·locació el 1969 va aixecar controvèrsia i la figura es va batejar de manera satírica amb el nom d’Estevet
- La Fundació 1859 Caixa Sabadell fa un balanç positiu del primer trimestre escolar
Publicat el
29 de desembre de 2020 a
les 11:56
Coincidint amb la diada de Sant Esteve, patró de la vila, es va reposar l’Estevet a la plaça de Cal Calissó. L’escultura està situada pràcticament al mateix emplaçament de la mítica fi - gura que durant 30 anys va presidir una petita rotonda al començament del Passeig, just al davant de la parada de bus del desaparegut cafè de La Rabassada.
El nou Estevet és una creació artística de l’escultora castellarenca Mar Hernández Plana, que ha adaptat als temps presents la representació d’un infant nu que, respecte a l’original, compta amb una edat més avançada però conserva la mateixa posició anatòmica i una pilota entre les mans.
L’artista, però, ha fet una revisió de la peça de pedra artifi cial que el consistori de Llorenç Casas va col·locar el juny del 1969 al Passeig. L’infant, però, va desaparèixer a fi - nals dels anys 90 arran d’unes obres de remodelació de l’antiga rotonda de La Vallesana.
Vint anys després, la versió actualitzada que Mar Hernández Plana ha fet per encàrrec de l’Ajuntament és una escultura de bronze situada en un espai diferent del de fi nals de la dècada dels seixanta. El nou Estevet es troba ara al mig d’una plaça i vol convertir-se en un reconeixement a la infància. La peça s’ha instal·lat sobre un bloc de pedra amb bancs prefabricats al costat per tal que tothom qui vulgui pugui estar-hi a prop i fer-s’hi fotos.
L’artista va fer una maqueta prenent de referent un nen de 10 anys com a model. Després es va procedir al modelatge en fang de la peça a mida real, de la qual es va extreure un motlle de silicona. Amb aquest motlle es va fer la fosa en bronze en una foneria.
Notícies recomenades
-
Castellar del Vallès
Les curiositats que amaga la història de la Biblioteca Antoni Tort
-
Castellar del Vallès
35 dies per proposar inversions a Castellar
-
Castellar del Vallès
"Cal millorar l'àrea de jocs, hi ha molts infants que hi pugen cada dia i poden prendre mal"
-
Castellar del Vallès
Ja hi ha data per a la desena edició del CorreTapa a Castellar
-
Castellar del Vallès
Castellar recorda un dels capítols més foscos del segle XVII: "No eren bruixes, eren dones"
-
Castellar del Vallès
Llum, foc i percussió a la quarta edició de la Triforca