ARA A PORTADA
-
A l'espera del desnonament d'un bloc de la Sareb: “Vull pagar un lloguer social, no tinc on viure” Marta Ordóñez
-
“Si no arribem a un acord, 26 famílies poden quedar-se sense sostre el pròxim 4 de març” Marta Ordóñez | Jan Cañadell Puigmartí
-
FOTOS | La Policia Nacional investiga un cas d'explotació laboral en un domicili del Centre de Sabadell Redacció
-
-
El BRAM! arrenca amb l'escalada d'emocions a flor de pell a través de 'Balandrau, vent salvatge' Marc Béjar Permanyer
Sabadell perd 4.314 llocs de treball en un any
- La Creu Roja inicia la campanya contra l'onada de calor
Publicat el
31 de juliol de 2020 a
les 18:00
Actualitzat el
31 de juliol de 2020 a les
16:54
El CIESC ha presentat l’anàlisi de les darreres dades sobre l’evolució del nombre d’empreses i els llocs de treball a Sabadell i al Vallès. Segons el document, s'han perdut en un any un total de 513 empreses i 4.314 llocs de treball.
L'entitat destaca especialment una evolució interanual "molt negativa i preocupant"., on comparant el segon trimestre de 2020 amb el mateix trimestre de l’any passat, el nombre d’empreses a la ciutat baixa, així com els llocs de treball. "El 86,6% dels llocs de treball perduts corresponen a serveis, i la majoria d’aquests es concentren en el comerç al detall (39,8%), la indústria en perd -414 i la construcció -168", detallen en un comunicat.
Així, el total d’empreses de Sabadell baixa el darrer any en -513, concentrats de la següent manera: els serveis -380, la indústria -83, i la construcció -50. La majoria d’empreses i llocs de treball perduts es concentren en els serveis, però també valorem es registra i es considera "molt greu" la pèrdua de pes de la indústria pels seus impactes directes i indirectes en l’economia local i de la demarcació, donat que aquesta té una influència molt positiva en activitats de serveis per a empreses,
tecnologies d’alt valor afegit, formació i recerca, etc.
"El fet de perdre empreses i llocs de treball fa que l’economia productiva de la ciutat perdi qualitat i competitivitat", apunten. És per aquest motiu que es demana que es faci una anàlisi detallada de les indústries que s’han perdut, a fi d’avaluar els motius i poder aplicar mesures per recuperar l’atractivitat econòmica de Sabadell.
Es mostrem de la mateixa manera, crítics amb el pla de xoc post-Covid aprovat per l'Ajuntament. "El considerem del tot insuficient per a redreçar aquesta tendència negativa de pèrdua d’empreses i llocs de treball", assenyalen. És per això que opten per crear una taula de concertació público-privada entre Ajuntament i entitats econòmiques del sector privat, focalitzada en uns punts molt concrets i amb calendari i indicadors de seguiment ben definits.
La seva proposta es basa en centrar l'esforç en tres àmbits. Un primer passa per fomentar l'agilitat i simplificació administrativa en els tràmits que afecten les activitats econòmiques industrials i comercials. Un segon suposaria crear una plataforma per a rellançar el comerç de proximitat.
Per últim, plantegen crear polígons d’activitats econòmiques per resoldre "els principals problemes que limiten la
reactivació i dinamització".
Notícies recomenades
-
Diners
Jordi Castells, nou director general de Moventis
-
Diners
Joaquim Pareras (Ipsom): “Les subvencions permeten augmentar la competitivitat i la diferenciació de les indústries”
-
Diners
Net-Pharma obrirà un nou 'hub' a Sant Quirze del Vallès
-
Diners
Eurecat, guardonat amb el Premi Nacional a la Transferència del Coneixemet i la Innovació
-
Diners
Grupo Llavina adquireix Ippon Motor Vallès i Lexus Sabadell
-
Diners
Més ofertes de feina i empreses assistents que mai a la SBD Fira PRO