ARA A PORTADA
-
Sabadell Docents de Sabadell celebren el retorn de les lectures obligatòries: "És una gran passa, però en queden moltes més" Jan Cañadell Puigmartí
-
Castellar del Vallès Més autobusos entre Castellar i Sabadell a la B-124 mentre espera un reasfaltatge integral Marc Béjar Permanyer
-
-
Sabadell Preparen nous aparcaments a Can Gambús pel creixement urbanístic de la zona Aleix Pujadas Carreras
-
Diners El Banc Sabadell concentra la seva activitat corporativa de Catalunya a Sant Cugat Albert Acín Serra
L'IPC trenca la dinàmica a la baixa del març i repunta vuit dècimes a l'abril
Diners
Els preus, per tant, durant l'abril han estat de mitjana un 4,1% més elevats que fa un any
- L'IPC trenca la dinàmica a la baixa del març i repunta vuit dècimes a l'abril
Publicat el
28 d’abril de 2023 a
les 10:22
Actualitzat el
28 d’abril de 2023 a les
10:39
L'Índex de Preus de Consum (IPC) a l'Estat ha trencat la dinàmica a la baixa del març i ha repuntat vuit dècimes a l'abril, fins al 4,1%, segons l'indicador avançat l'Institut Nacional d'Estadística (INE). Es tracta d'una pujada de vuit dècimes de la taxa interanual, ja que al març aquesta variació va ser del 3,3%. En canvi, la inflació subjacent –que no té en compte l'electricitat ni els productes frescos– ha caigut nou dècimes respecte del març, fins al 6,6%, i encadena dos mesos de baixades. L'INE ha destacat el comportament del preu dels aliments, que han pujat menys que fa un any. Pel que fa a la variació mensual de l'IPC, en comparació amb el març els preus s'han enfilat un 0,6%.
Els preus, per tant, durant l'abril han estat de mitjana un 4,1% més elevats que fa un any. Cal tenir en compte que es tracta de l'indicador interanual, és a dir, que es compara amb el mateix mes de l'any anterior i durant l'abril del 2022 l'IPC va pujar un 8,3% respecte del 2021 per l'impacte de la guerra a Ucraïna.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners
El VAB del Vallès Occidental creix un 2,7& i ja supera en un 12,3% el nivell d'activitat del 2019
-
Diners
Jordi Casas i Josep Maria Mestres s’incorporen a la CEOE
-
Diners
La Cambra de Comerç celebrarà el Demo Day el pròxim 15 d'octubre
-
Diners
Vols portar el teu servei o producte a nous mercats? La Cambra t’ajudarà
-
Diners
Salas trasllada la seu central a Can Feu
-
Diners
IDP rep el reconeixement del Col·legi i l'Associació d'Enginyers Industrials