ARA A PORTADA
L'alimentació encadena dos mesos de preus a la baixa, però és més cara que fa un any
L'Índex de Preus de Consum (IPC) ha baixat set dècimes al maig a Catalunya, fins al 3,2%
- L'alimentació encadena dos mesos de preus a la baixa, però és més cara que fa un any
Publicat el
13 de juny de 2023 a
les 09:41
Actualitzat el
13 de juny de 2023 a les
10:23
L'Índex de Preus de Consum (IPC) ha baixat set dècimes al maig a Catalunya, fins al 3,2%, en comparació amb el mateix mes de l'any passat, segons les dades de l'Institut Nacional d'Estadística (INE). D'aquesta manera, l'indicador ha tornat a moderar-se després del lleuger repunt de l'abril.
Els aliments també han frenat els preus i encadenen dos mesos a la baixa, tot i que són un 11,5% més cars que fa un any. En comparació amb el mes d'abril, els preus s'han mantingut -la variació mensual de l'IPC és del 0%-. La inflació subjacent, que no té en compte aliments no elaborats i l'energia, ha caigut fins al 6,1%. Al conjunt de l'Estat, la variació anual de l'IPC s'ha situat en el 3,2%, nou dècimes per sota de l'abril.
Tot i que els preus són un 3,2% més cars que el maig del 2022, l'indicador interanual de Catalunya és el segon més baix des de l'agost del 2021, tan sols superat pel del passat mes de març (3,1%). A l'Estat, la variació interanual de l'IPC sí que és la més baixa des de l'estiu del 2021.
Pel que fa a la inflació subjacent, que descompta els preus més volàtils, la xifra catalana i estatal també han coincidit en el 6,1% i han encadenat dos mesos de baixada. La variació mensual de l'IPC a l'Estat també s'ha situat en el 0%.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners
La nova planta de Mikalor a Sabadell, al 100% operativa
-
Diners
La retribució anual creix un 3,2% de mitjana
-
Diners
La Cambra de Comerç accelerarà 10 startups tecnològiques a través del programa Impulsa Startup
-
Diners
Banc Sabadell s'uneix a Qivalis, el consorci de bancs europeus que llançarà una nova 'stablecoin' vinculada a l'euro
-
Diners
Eduardo Elizalde (Laboral Kutxa): "No obrim una oficina; obrim una nova porta per a les famílies i les empreses de Sabadell"
-
Diners
Front comú per impulsar la competitivitat de la indústria a Sabadell