ARA A PORTADA
-
-
Cerdanyola del Vallès Més de 300 dies i 400 positius després: quan tancarem el capítol de la pesta porcina? Marc Béjar Permanyer
-
Cerdanyola del Vallès Josep Solé: "Capturar tots els senglars de la zona és l'única manera de tancar l'episodi de la pesta porcina" Marc Béjar Permanyer
-
-
Sabadell "Quan una comunitat s’organitza, és capaç de fer coses enormes": l’Escola Concòrdia es recupera després de les pluges Redacció
- VÍDEO | Comencen els treballs previs a la rehabilitació de Cal Gorina
Publicat el
01 de febrer de 2024 a
les 13:55
PIMEC Vallès Occidental analitza un creixement econòmic moderat al territori per aquest 2024 gràcies a la diversificació de l’activitat empresarial de la comarca, que afavoreix la resiliència de l’economia. Així ho ha fet en un acte celebrat avui a l’SC Trade Center de Sant Cugat en el qual la patronal ha analitzat les projeccions de l’economia internacional per a aquest 2024 i les dades econòmiques amb perspectiva territorial del Vallès Occidental.
El president de PIMEC Vallès Occidental, Xavier Pujol, ha manifestat que “aquest anàlisi econòmic ens permet tenir unes línies generals de la base sobre la qual construir el nostre treball, planificar, executar i corregir l’estratègia com a empresaris i empresàries”. En la trobada també ha participat el regidor d'Empresa, Innovació i Internacionalització i Energia de l'Ajuntament de Sant Cugat, Albert Salarich, que ha destacat que “aquesta jornada ens permet saber com es troben els diferents indicadors econòmics que ens ajuden a prendre decisions de cara al futur”.
El director de l’Àrea d’Economia i Empresa de la patronal, Carles Mas, ha exposat els diversos escenaris de l’economia mundial que es poden donar enguany i com aquests incidiran en l’economia espanyola i catalana. En aquest sentit, Mas ha explicat que a nivell català “es preveu un primer semestre de 2024 amb la continuïtat de la desacceleració i un creixement econòmic moderat” i ha concretat que aquest fet es pot produir perquè “el nivell de comandes s’està mantenint actualment similar al del 2023, el sector del comerç preveu mantenir la seva facturació i l’hostaleria podria arribar al nivell de la xifra de negocis de l’any 2019”. Tot i això, el director de l’Àrea d’Economia i Empresa ha manifestat que “PIMEC no és tant optimista pel segon semestre, degut a la debilitat que està mostrant el consum, la inversió i l’impacte que pot tenir la sequera en les empreses i l’ocupació”.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners
IDP desenvoluparà el bessó digital d’un sistema robòtic per collir tomàquets cherry
-
Diners
Movento obre a Badalona el seu primer concessionari BYD
-
Diners
BBVA abonarà un dividend rècord de 37 cèntims per acció
-
Diners
Lluny dels objectius marcats en matèria de descarbonització: “No anem bé”
-
Diners
El VAB del Vallès Occidental creix un 2,7% i ja supera en un 12,3% el nivell d'activitat del 2019
-
Diners
Jordi Casas i Josep Maria Mestres s’incorporen a la CEOE