ARA A PORTADA
-
-
Sabadell GRÀFICS | Pressupostos de la Generalitat 2026: què li toca a Sabadell i al Vallès? Albert Acín Serra
-
Sabadell Elogis i crítiques sobre l'impacte dels pressupostos de la Generalitat al Vallès Albert Acín Serra
-
Diners L'hotel de Sant Pau de Riu-sec celebra l’aterratge a la ciutat: “Sabadell està de moda i ho estem aprofitant” Manel Camps
-
Cultura i oci Joan Carreras interpreta els neguits de Shakespeare que avui dia pots trobar a 'X' Guillem Plans Roca
- Obertes les inscripcions per als casals gratuïts de Setmana Santa
Publicat el
29 de febrer de 2024 a
les 14:05
L'empresa especialitzada en equipament i solucions connectades del sector de piscina i wellness, Fluidra, va obtenir un benefici net de 114 milions d'euros durant el 2023, un 28,8% menys que l'exercici anterior, segons ha informat la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
Fluidra va aconseguir unes vendes de 2.051 milions d'euros, un 14% menys que l'any anterior. Des de l'empresa expliquen que el descens ha estat dins del rang d'expectatives, amb volums més baixos i un tipus de canvi desfavorable compensant els preus més alts. "Hem obtingut bons resultats el 2023, en línia amb les nostres expectatives, en un entorn comercial difícil", afirma el president executiu de Fluidra, Eloi Planes.
El benefici brut d'explotació (EBITDA) va arribar als 445 milions d'euros, "reflectint l'efecte d'unes vendes menors, però recolzades per un marge brut de 190 punts bàsics més alts i pels beneficis del programa de Simplificació".
Segons l'empresa, la demanda de l'aftermarket de piscina residencial es va mantenir resilient durant l'any, mentre que la demanda de nova construcció va ser més dèbil. Fluidra considera que la correcció d'inventaris en el canal ha finalitzat, i les vendes de piscina comercial van continuar creixent, recolzades per la recuperació de l'activitat turística. "Malgrat la incertesa macroeconòmica, arrenquem el 2024 deixant enrere la correcció de l'inventari en el canal i amb la confiança en la resiliència de l'aftermarket, que representa la major part del nostre negoci", afegeix Planes.
En aquest sentit, l'empresa ha detallat que el programa de Simplificació ha generat més de 30 milions d'estalvis, i espera que per al 2024 el programa n'aporti altres 30 milions d'euros, "impulsat principalment pels esforços de compres estratègiques globals i les iniciatives de redisseny de productes per a generar valor". Entre 2023 i 2025, el programa generà una millora total de l'EBITDA de 100 milions d'euros, centrant-se en la millora del marge brut i la reducció dels costos fixos.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners
Sabadell registra la xifra d'atur més baixa en un mes de juny des de 2008
-
Diners
Neix Valltech per unir la indústria i la tecnologia del Vallès
-
Diners
Obert el termini per sol·licitar serveis gratuïts de consultoria energètica per a empreses industrials
-
Diners
L’ocupació creix a tots els barris de Sabadell
-
Diners
La Fundació Banc Sabadell reconeix dos investigadors en els àmbits de l'edició del genoma i l'energia neta
-
Diners
El Tesla Center esdevé un punt estratègic de la companyia a Catalunya