ARA A PORTADA
-
El repte d'un riu Ripoll de 40 quilòmetres i obert a la ciutadania: "El seu rol és vital" Marc Béjar Permanyer
-
-
El CE Sabadell es queda a zero davant de l'Alcorcón, però manté la distància al capdavant de la taula Marc Segarra Rodríguez
-
-
Alícia Romero: “Més finançament per a la Generalitat serà més finançament per als ajuntaments” Albert Acín Serra | Laura Massallé
Sabadell registra l'atur més baix en un setembre des del 2008
- Sabadell registra l'atur més baix en un setembre des del 2008
Publicat el 02 d’octubre de 2024 a les 16:01
Actualitzat el 02 d’octubre de 2024 a les 17:35
L'inici del curs escolar ha servit per posar fi a dos mesos a l'alça del nombre de persones desocupades a Sabadell. Segons les darreres dades de mes de setembre, publicades aquest dimecres, la xifra d'atur se situa per sota les 11.000 (10.972) persones, la qual cosa suposa una disminució de 264 persones respecte a l'agost. En xifres relatives, l'atur ha baixat un 2,3%.
Així, el nombre de persones en atur és el més baix en un mes de setembre des de 2008 i repeteix la tendència registrada fins al mes de juny –fins llavors, a la ciutat, es van encadenar cinc mesos de descens consecutiu–. "L’optimisme al qual convida aquesta dada, des de l’Ajuntament seguim treballant per oferir serveis que promouen una ocupació de qualitat i suport a les empreses que ho necessiten”, assenyala el tinent d’alcaldessa de Promoció Econòmica, Projecció de Ciutat i Turisme, Lluís Matas.
Comparant les dades amb la comarca, el descens a la ciutat ha estat més pronunciat que el registrat a Terrassa (-268). La taxa d'atur registral a Sabadell se situa al 10,4 %, mig punt per sota la terrassenca (10,9%). Sant Cugat i Matadepera, els municipis amb una relació entre atur i població activa més baixa, amb un 5,5% i un 4,1%, respectivament.
A Catalunya, el setembre ha acabat amb 3,78 milions de treballadors en actiu, la xifra més alta de la història en aquest mes. Després d'un agost de descensos, la represa del curs escolar ha tornat a engreixar l'ocupació, deixant la quarta xifra més alta dels registres. El mercat laboral català va sumar 15.468 ocupats més que a l'agost. En un any, la Seguretat Social ha guanyat 84.400 empleats en territori català (+2,27%). L'atur ha baixat amb 4.060 persones menys, una millora de l'1,2% després de dos mesos a l'alça per la millora als serveis. El total de desocupats s'ha situat en 331.930, un 1% menys que fa un any.
La dada espanyola d'ocupats també ha batut un rècord aquest mes de setembre amb 21.198.206 afiliats. Són 8.805 treballadors en actiu més que a l'agost, un increment superior al de la mitjana dels anys 2017 a 2019, que era de 3.222, segons ha detallat el Ministeri d'Inclusió i Seguretat Social. El creixement en un any ha sigut de 473.411 persones, un 2,3% més.
Notícies recomenades
-
Diners
Rafel Ylla (Osvaca): "La qualitat del producte és reconeguda i valorada en altres mercats”
-
Diners
Banc Sabadell inaugura un nou Hub dedicat 100% a empreses emergents a Barcelona
-
Diners
Grup Ametller Origen supera els 800 milions d’euros de facturació el 2025
-
Diners
Formació i Treball incorpora un sistema pioner de classificació amb IA
-
Diners
Banc Sabadell, primera entitat a incorporar els codis NaviLens per millorar l'autonomia dels clients a les seves oficines
-
Diners
El Centre Metal·lúrgic impulsa un servei d’IA amb Amtte per reforçar la productivitat i la competitivitat empresarial