ARA A PORTADA
-
Esports El CE Sabadell no troba el camí del gol i s'ha de conformar amb un punt davant de l'Andorra Marc Segarra Rodríguez
-
Cerdanyola del Vallès Més de 300 dies i 400 positius després: quan tancarem el capítol de la pesta porcina? Marc Béjar Permanyer
-
Cerdanyola del Vallès Josep Solé: "Capturar tots els senglars de la zona és l'única manera de tancar l'episodi de la pesta porcina" Marc Béjar Permanyer
-
-
Sabadell "Quan una comunitat s’organitza, és capaç de fer coses enormes": l’Escola Concòrdia es recupera després de les pluges Redacció
- L'atur encadena el segon mes consecutiu de descens
Publicat el
05 de novembre de 2024 a
les 14:08
Actualitzat el
05 de novembre de 2024 a les
14:50
El nombre de persones desocupades encadena el segon mes consecutiu de descens a la ciutat, situant-se a 10.941 persones en atur, segons les darreres dades referents al mes d'octubre, publicades aquest dimarts. Aquesta xifra és la més baixa del desè mes de l'any des del 2007, i respecte del mateix període del 2023, la variació interanual és de 291 persones menys (-2,6%). El setembre passat hi havia 31 persones més aturades.
A la comarca, l'octubre ha finalitzat amb 43.667 persones desocupades, 17 menys que al setembre i un 3% menys que fa un any (-1.334). Per municipis, Badia del Vallès continua amb una taxa d'atur registral del 15,4% i Terrassa, amb 12.136 aturats, al 10,7%, lleugerament superior a la sabadellenca (10,3%).
En el conjunt de Catalunya, la situació difereix amb la de Sabadell. Segons les darreres dades d'octubre, en l'àmbit català l'atur ha repuntat amb 2.909 persones més, un empitjorament del 0,88% després d'un mes a la baixa. Coincidint amb la fi de la temporada turística d'estiu, tots els sectors han registrat increments menys la construcció. El total de desocupats s'ha situat en 334.839, un 1,43% menys que el 2023 i la xifra més baixa del desè mes de l'any des del 2007.
Malgrat aquest lleuger augment, Catalunya ha registrat a l'octubre un increment de 15.658 ocupats respecte al setembre i ja té 3,80 milions de treballadors en actiu, un nou rècord per l'economia catalana, que no havia tingut mai tanta gent treballant en aquest mes.
La dada espanyola d'ocupats també ha batut un rècord aquest mes d'octubre amb 21.332.513 afiliats. Són 134.307 treballadors en actiu més que al setembre, un increment superior al de la mitjana dels anys 2017 a 2019, segons ha detallat el Ministeri d'Inclusió i Seguretat Social. El creixement en un any ha sigut de 514.856 persones, un 2,5% més.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners
IDP desenvoluparà el bessó digital d’un sistema robòtic per collir tomàquets cherry
-
Diners
Movento obre a Badalona el seu primer concessionari BYD
-
Diners
BBVA abonarà un dividend rècord de 37 cèntims per acció
-
Diners
Lluny dels objectius marcats en matèria de descarbonització: “No anem bé”
-
Diners
El VAB del Vallès Occidental creix un 2,7% i ja supera en un 12,3% el nivell d'activitat del 2019
-
Diners
Jordi Casas i Josep Maria Mestres s’incorporen a la CEOE