ARA A PORTADA
-
"La base de Sabadell és la més important de Catalunya pels mitjans aeris d'emergència" Jan Cañadell Puigmartí
-
Animals abandonats de nit, a una motxilla o lligats a la protectora de Sabadell: "Ha estat molt descarat" Marta Ordóñez
-
Arthur Bonaldo: "Les sensacions a la pretemporada han estat molt bones. Crec que pot ser un any de consolidació per mi" Marc Segarra Rodríguez
-
-
La façana de l'edifici La Granja ja té instal·lats els suports que la protegiran Aleix Pujadas Carreras
IDP dissenyarà la nova planta de micro i nanotecnologia de l'ICN2

- IDP dissenyarà la nova planta de micro i nanotecnologia de l'ICN2
Publicat el 02 de desembre de 2024 a les 12:15
Actualitzat el 02 de desembre de 2024 a les 12:22
L'Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) ha adjudicat a l'enginyeria sabadellenca IDP l'avantprojecte de la nova planta de desenvolupament de micro i nanotecnologia, Innofab. Aquesta infraestructura estarà ubicada a Cerdanyola del Vallès, a tocar del Sincrotró Alba, la infraestructura científica de tercera generació més important del Mediterrani.
Innofab serà una infraestructura única en l'àmbit espanyol i es convertirà en un referent europeu en la fabricació de semiconductors avançats. Comptarà amb una superfície construïda d'11.000 m2, i inclourà dues grans àrees independents: una de producció al voltant de 7.000 m2, incloent-hi una sala blanca de 2.000 m2 dedicada al desenvolupament de micro/nanotecnologies innovadores basades en semiconductors avançats ("beyond-CMOS"), i una altra de laboratoris i oficines d'uns 4.000 m2.
L'enginyeria, amb seu a la Torre Millenium, serà l'encarregada del desenvolupament de l'avantprojecte utilitzant la metodologia BIM (Building Information Modeling), el que assegurarà una gestió eficient i el compliment dels més alts estàndards de qualitat, terminis i costos.
L'Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) és un institut d'investigació internacional sense ànim de lucre ubicat a Cerdanyola del Vallès. Es dedica a la generació de coneixement, materials i dispositius en tres camps principals: TIC, salut i medi ambient. La seva investigació se centra en la nano escala, explorant noves propietats i aplicacions per a la vida quotidiana.
Aquesta instal·lació serà la primera infraestructura d'Espanya per al desenvolupament de semiconductors d'aquestes característiques. Proporcionarà serveis a empreses emergents, empreses sense fàbrica pròpia i centres d'investigació, impulsant l'atracció d'empreses innovadores a Barcelona, que actualment han de prefabricar els seus xips a altres països.
Notícies recomenades
-
Diners El Banc Sabadell abona 370 milions d'euros de dividend entre els seus accionistes
-
Diners Endesa millora la xarxa elèctrica del polígon Gràcia Sud
-
Diners Hannun compra l’empresa Qhands Design
-
Diners Mercadona obre al Llac Center el seu vuitè establiment a Sabadell
-
Diners Ripollet suma un nou supermercat
-
Diners Eurecat crea una plataforma de telerehabilitació per un seguiment personalitzat de pacients