ARA A PORTADA
IDP dissenyarà la nova planta de micro i nanotecnologia de l'ICN2
- IDP dissenyarà la nova planta de micro i nanotecnologia de l'ICN2
Publicat el
02 de desembre de 2024 a
les 12:15
Actualitzat el
02 de desembre de 2024 a les
12:22
L'Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) ha adjudicat a l'enginyeria sabadellenca IDP l'avantprojecte de la nova planta de desenvolupament de micro i nanotecnologia, Innofab. Aquesta infraestructura estarà ubicada a Cerdanyola del Vallès, a tocar del Sincrotró Alba, la infraestructura científica de tercera generació més important del Mediterrani.
Innofab serà una infraestructura única en l'àmbit espanyol i es convertirà en un referent europeu en la fabricació de semiconductors avançats. Comptarà amb una superfície construïda d'11.000 m2, i inclourà dues grans àrees independents: una de producció al voltant de 7.000 m2, incloent-hi una sala blanca de 2.000 m2 dedicada al desenvolupament de micro/nanotecnologies innovadores basades en semiconductors avançats ("beyond-CMOS"), i una altra de laboratoris i oficines d'uns 4.000 m2.
L'enginyeria, amb seu a la Torre Millenium, serà l'encarregada del desenvolupament de l'avantprojecte utilitzant la metodologia BIM (Building Information Modeling), el que assegurarà una gestió eficient i el compliment dels més alts estàndards de qualitat, terminis i costos.
L'Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) és un institut d'investigació internacional sense ànim de lucre ubicat a Cerdanyola del Vallès. Es dedica a la generació de coneixement, materials i dispositius en tres camps principals: TIC, salut i medi ambient. La seva investigació se centra en la nano escala, explorant noves propietats i aplicacions per a la vida quotidiana.
Aquesta instal·lació serà la primera infraestructura d'Espanya per al desenvolupament de semiconductors d'aquestes característiques. Proporcionarà serveis a empreses emergents, empreses sense fàbrica pròpia i centres d'investigació, impulsant l'atracció d'empreses innovadores a Barcelona, que actualment han de prefabricar els seus xips a altres països.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners
Banc Sabadell abona un dividend extraordinari el 29 de maig
-
Diners
El Centre Metal·lúrgic i Mr. ROC signen un acord per impulsar les empreses i l’emprenedoria del Vallès
-
Diners
Pere Carrió: “El gran actiu dels agents comercials és la confiança que podem transmetre”
-
Diners
La nova planta de Mikalor a Sabadell, al 100% operativa
-
Diners
La retribució anual creix un 3,2% de mitjana
-
Diners
La Cambra de Comerç accelerarà 10 startups tecnològiques a través del programa Impulsa Startup