ARA A PORTADA
Per què el Banc torna ara la seu històrica a Sabadell?
- Per què el Banc torna ara la seu històrica a Sabadell?
Publicat el 25 de gener de 2025 a les 09:50
Actualitzat el 25 de gener de 2025 a les 18:37
En aquests prop de nou mesos d’opa, s’han viscut diversos capítols per part dels dos protagonistes –BBVA i Banc Sabadell– en aquesta operació: des d’encadenar grans beneficis trimestrals, seduir a l’accionista amb més dividends o a excloure les accions d’autocartera del Banc Sabadell, mentre Competència estudia en una segona fase l’impacte dels desitjos del BBVA, per citar-ne alguns, però cap com fins a l’anunciat el passat dimecres.
Una decisió, la de tornar a Sabadell amb un “doble missatge”, tal com assegura Josep Soler, economista i conseller executiu de l’Associació Espanyola d’Assessors i Planificadors Financers (EFPA). D’un costat, l’estrictament econòmic en clau catalana, i per l’altra, les derivades en clau política: “En aquesta batalla mediàtica de l’opa hi ha un element positiu per a Catalunya, que ara té un retorn potencial d’empreses. Alhora, el procés d’independència com l’enteníem s’ha acabat. Tot i la pressió institucional, els únics que prendran la decisió són els accionistes del Banc Sabadell”, defensa.
En aquesta línia, s’expressa Xavier Brun, Codirector Acadèmic del Màster en Finances i Banca de la UPF-BSM, que assegura que el moviment fet per l’entitat presidida pel banquer sabadellenc Josep Oliu li afegeix un “component polític més fort” del que hi havia fins ara. Una decisió que el president de la Cambra de Comerç de Sabadell, Ramon Alberich, també apunta que va en “clau política” i que dona per fet que ha estat parlat amb el president de la Generalitat de Catalunya, Salvador Illa i del president del govern d’Espanya, Pedro Sánchez: “Cal veure que passa en els pròxims dies o setmanes, però entenc que forma part de l’estratègia del Banc Sabadell”.
Moviments en clau d’opa que per a Brun s’emmarquen dins d’una “partida d’escacs, en què ara ha estat el Banc Sabadell qui ha mogut fitxa, movent la seu a Catalunya on té part del negoci fort, després de la darrera jugada del BBVA d’excloure les accions d’autocartera del Sabadell”.
Casualitat o no, però la decisió de tornar a Sant Roc es va conèixer l’endemà que per primera vegada la prima del BBVA era negativa. Un aspecte no menor, que des de Renta4 alerten que “la dilatació en el temps de tot el procés i els moviments per part del Banc Sabadell, així com el comportament de les cotitzacions apunten a una situació més complexa per a l’èxit de l’operació”, analitza Nuria Álvarez, Equity Research Analyst, de Renta 4.
I és per aquest motiu que una de les conclusions que n’extreuen és que, malgrat “no veure un efecte negatiu addicional com a resultat d’un procés més llarg, però que augmenta la incertesa, podria traduir-se en una major pressió per a la cotització del BBVA”.
Notícies recomenades
-
Diners
David Fundació i el Centre Metal·lúrgic guardonen cinc alumnes amb el Premi David
-
Diners
Més de 9.000 treballadors del Sabadell participen de la festa per celebrar el final de l'opa del BBVA
-
Diners
Andreu Mas-Colell: "Europa no ha perdut les seves capacitats; és una economia potent"
-
Diners
Nou rècord de beneficis del Banc Sabadell fins al setembre, tot i l'opa
-
Diners
La Conca del Ripoll impulsa el primer protocol territorial de Catalunya per reforçar l’ocupació
-
Diners
Tecnologia i gestió de dades, els fonaments de les ciutats del present i futur