ARA A PORTADA
Com s'ha d'afrontar amb èxit una transformació industrial?

- Triomf als penals de l'Astralpool, que es consolida la primera posició
Publicat el 30 de gener de 2025 a les 20:35
Actualitzat el 31 de gener de 2025 a les 17:15
Un estudi fet a partir d'una mostra de 16.000 empreses sobre processos de transformació empresarial, del professor de la Universitat d’Oxford Bent Flyvbjerg, conclou que un 45% de les empreses van complir amb el pressupost inicial, un 8,5% en el temps d’execució i la inversió, i només un 0,5% van poder fer el procés amb èxit (resultats, inversió i el termini, tal com havien previst).
Resultats que demostren que per als empresaris afrontar una transformació industrial, cabdal en un món extremadament competitiu i tecnològic, no és tasca gens senzilla: “Hi ha d’haver un equilibri entre la inversió i la gestió de les persones. Per a l’èxit, hi ha dos factors clau: un d’ells, és fer un pla d’organització i persones, per passar de l’as-is al to-be i garantir que les noves operacions són eficients en el nou entorn industrial i tecnològic”, ha apuntat l’enginyer i expert en transformació industrial, Enric Peradejordi, durant la seva conferència Com afrontar amb èxit una transformació industrial, organitzada per la Cambra de Comerç, aquest dijous.
Peradejordi, davant una vintena d’empresaris, ha desgranat les quatre fases a seguir per acomplir amb èxit un procés d’aquesta envergadura, fruit de l’experiència adquirida en les seves dues dècades d’experiència: l’estratègia, el model i l’anàlisi de dades; el disseny; l’enginyeria; i finalment l’execució. “Quan saltem les fases del model i anàlisi de dades, ens trobem una velocitat totalment diferent en el temps. Cal pensar lentament a l’inici per a executar quan toca, amb velocitat”, ha defensat.
La trobada també ha servit per deixar palesa alguna de les preocupacions entre l’empresariat: la reticència dels treballadors als canvis, aspecte no menor, per abordar amb èxit una transformació de l’empresa, o el condicionat de tenir un terreny que potser no s’adapta, realment, als objectius: “La ubicació és un condicionat enorme. A vegades, s’ha d’assumir que el projecte no donarà els resultats esperats en aquest emplaçament”.
Notícies recomenades
-
Diners Eloi Planes: "Un país necessita empresaris arrelats al territori”
-
Diners El salari mitjà brut anual de Sabadell, per sobre el català i espanyol
-
Diners Sabadell accelera les matriculacions: un 16,7% més
-
Diners Josep Oliu: "Amb el darrer drac hem tornat al castell perquè és on es defensa millor"
-
Diners La 1a edició de la Nit del Teixit Empresarial reconeix el potencial econòmic i social de Sabadell
-
Diners Economia eleva l'opa al Consell de Ministres