ARA A PORTADA
-
Sabadell Guia per veure l’eclipsi a Sabadell: el millor lloc on anar, a quina hora, com serà i com protegir-se Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell Les ulleres per veure l'eclipsi s’esgoten a gairebé totes les òptiques de Sabadell León Guerrero
-
Sabadell En una enorme cambra a -18 graus: qui guarda i distribueix el gel que refreda la Coca-Cola que et prens a les terrasses de Sabadell? Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell Incorporaran infermeres a les escoles, una reivindicació que famílies de Sabadell fa temps que demanen Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell FGC talla el servei entre Gràcia i Sarrià: què has de saber si agafes el tren a Sabadell? Agències | Sergi G. R.
- No en parlaran al telenotícies
Publicat el
10 d’agost de 2024 a
les 11:41
[Editorial, 10 d'agost del 2024]
Els Mossos d’Esquadra estan en boca de tothom per no haver detingut l’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont en la seva tornada fugaç a Catalunya. Mitjans de Catalunya i de tot el país han dedicat pàgines i pàgines per parlar del tema, tot un regal a l’agost, mes en què l’actualitat es redueix i hi ha menys notícies. El país va estar pendent del gran dispositiu orquestrat pel Departament d’Interior al parc de la Ciutadella, amb l’operació Gàbia, a la frontera... Tot això està molt bé, però la gran preocupació del veí mitjà no és aquesta. I els Mossos, que ara es veuen en dubte, fan molt més a la seva feina diària i és la que incideix en el dia a dia real dels ciutadans.
Avui mateix, parlem d’un problema que patim tots, directament o indirectament, que és el tràfi c i el cultiu de marihuana, que augmenta a tot el país. Per donar algunes dades: el 2023, la policia catalana va desarticular 13 organitzacions i 39 grups criminals a Catalunya, hi va haver 87 narcoassalts relacionats amb la marihuana i vuit amb l’haixix. En el 43% de les intervencions es van trobar armes de foc. El negoci de la droga va deixar dotze homicidis consumats, un homicidi per imprudència greu i cinc temptatives el mateix 2023.
Els Mossos, com la resta de cossos i forces de seguretat de l’Estat, fan el que poden davant d’un escenari difícil: una llei laxa, que fa que cultivar i vendre surti barat i unes estructures cada cop més enrevessades, organitzades i professionalitzades. S’ha d’endurir la llei i castigarelsautorsambmésanysdepresó, especialment per als líders i estaments superiors d’aquests clans, i dotar els cossos policials de tots els instruments per poder-hi fer front. És l’única manera de combatre un problema que genera inseguretat i sensaciód’inseguretat entre la ciutadania i que, paradoxalment, no ocuparà vint minuts de telenotícies com la desaparició de Puigdemont.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google