ARA A PORTADA
Toni Sànchez: un comiat dolç a un trajecte de 63 anys de la Pastisseria Núria

- Toni Sànchez: un comiat dolç a un trajecte de 63 anys de la Pastisseria Núria

- Pere Figueras Valls
- Periodista
Publicat el 20 de juny de 2023 a les 16:14
Actualitzat el 06 de juliol de 2023 a les 12:20
El moment de dir adeu sempre és difícil i més quan s’ha teixit un lligam tan fort entre un negoci i tot un barri. Aquest és el cas de la Pastisseria Núria de la carretera de Prats de Lluçanès de la Creu Alta que el diumenge passat va viure l’últim capítol d’una etapa de seixanta-tres anys gràcies a l’esforç i dedicació d’una saga familiar de pastissers artesans, ara representada pel Toni Sànchez. “És moment especial, emocionant, però tampoc trist. És una decisió molt pensada i considero que era el moment de fer-ho”, reflexiona. De fet, no abaixarà la persiana perquè el negoci ha estat traspassat i continuarà sent una pastisseria, amb un altre nom, això sí.
Enrere queda un recorregut que van començar els pares, el Josep i la Isabel, l’any 1960. Després van continuar els fills, Dani -que va morir fa vuit anys- i el Toni. “Nosaltres ens vam posar al capdavant fa uns trenta anys, juntament amb el Joan, una persona clau en tot això. El va fitxar el meu pare com a aprenent i ha estat 50 anys a l’obrador sense fallar mai. Ara, s’ha jubilat i això també ha precipitat la decisió”, explica amb un toc d’inevitable nostàlgia el Toni.
Ell no pensa encara jubilar-se -té cinquanta-set anys- i està pendent d’incorporar-se a una altra empresa relacionada amb productes de pastisseria. “És una professió molt maca, però també molt sacrificada, sense gairebé dies de festa. Tinc la sensació de no haver pogut gaudir dels meus dos fills i mai desconnectes de la feina. Ara busco també aquest equilibri, ho necessitava”
Notícies recomenades
-
El personatge La veu dels gols del Centre d'Esports a la Nova Creu Alta
-
El personatge La quarta generació de l’Euterpe, al peu del canó
-
El personatge De la rostisseria de tota la vida a una finestra oberta a Àsia: una història d'amor que va canviar la recepta
-
El personatge De Colòmbia a Sabadell per plasmar la ciutat al paper: "No sempre cal anar a grans capitals"
-
El personatge Jordi Roca, el xef 'tranquil' amb l'àlbum de fotos més cèlebre de Sabadell
-
El personatge Un viatge en direcció a l’Índia que aterra a Mans Unides