ARA A PORTADA
-
Els metges es planten: “Creus que puc diagnosticar després de 15 hores fent informes, a les tres de la matinada?" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
El millor moment per conèixer de ben a prop els personatges de 'Somriu al Nadal' durant aquestes festes Jan Cañadell Puigmartí
-
-
Dos testimonis ratifiquen davant la jutgessa que Santi Laiglesia vivia al pis de Montse Careta Redacció
El dibuixant arlequinat 'Rebote' proposa un curiós homenatge a Sertucha
- EUiA de Sabadell renuncia a presentar-se a les eleccions municipals
- Pere Figueras Valls
- Periodista
Publicat el 09 d’abril de 2019 a les 20:06
Actualitzat el 11 d’abril de 2019 a les 18:09
El Sabadell-Lleida Esportiu del pròxim diumenge a la Creu Alta es vol convertir en un petit homenatge a l'exjugador arlequinat Ángel Sertucha que va morir el passat cap de setmana amb 88 anys. La iniciativa prové del soci i dibuixant José Luis Martínez, més conegut pel seu nom artístic 'Rebote'. Ell viu al petit poble de Trigueros (Huelva), però la seva família és de Rubí i de molt petit es va convertir en un gran seguidor del Centre d'Esports. De fet, va arribar a inaugurar un museu a la seva localitat amb tota mena de material relacionat amb el club. No cal dir que casa seva també és un altre petit reducte arlequinat on es poden trobar infinitat d'elements.
El Sabadell dels anys 60 i 70 sempre han estat una debilitat pel 'Rebote' i en concret, ell tenia una gran admiració per l'Ángel Sertucha, un defensa de caràcter que va arribar al Sabadell ja veterà, procedent de l'Ath. Bilbao, per jugar a Tercera Divisió. Va participar en dos ascensos consecutius i va completar tres temporades a Primera Divisió oferint un extraordinari rendiment. Però un fet anecdòtic va marcar la seva trajectòria: després de patir una ferida al cap, va tornar al terreny de joc protegit per un mocador. Des de llavors, quan algun futbolista surt amb alguna protecció al cap sempre es recorda Sertucha.
José Luis Martínez proposa que durant el minut de silenci dels prolegòmens del Sabadell-Lleida Esportiu els aficionats es posin el mocador al cap per recordar el mític central basc. Vol deixar clar que és una iniciativa a títol personal i no de la Comissió històrica del club de la qual forma part. 'Rebote', fa dues temporades, va dibuixar caricatures dels jugadors que van ser penjades a la zona de tribuna. Una d'elles era la d'Ángel Sertucha amb el mocador al cap.
Missatges en un llibre
A més de l'homenatge que es farà diumenge a l'Estadi, en els prolegòmens del partit, el club també ha posat a disposició dels socis i seguidors arlequinats un llibre a les oficines del club perquè puguin escriure un missatge o fer un recordatori de l'emblemàtic jugador basc. El termini acabarà dijous de la setmana que ve i després s'enviarà a la seva família a terres basques.
Notícies recomenades
-
Esports
L'experiència d'una sabadellenca al primer Mundial femení de futbol sala: "Em sentia com una estrella del rock"
-
Esports
El CE Sabadell guanya el Cornellà en els penals i es classifica per als quarts de Copa Catalunya
-
Esports
Tres sabadellencs, campions d'Espanya de Jujitsu a Sevilla
-
Esports
El CNS Tennis Taula triomfa en el torneig classificatori per edats
-
Esports
La Copa Catalunya, oportunitat per als menys habituals al CE Sabadell
-
Esports
La Cap d'Any Race es reinventa a les portes d'una edició històrica