ARA A PORTADA
-
-
Sabadell Els nous fàrmacs obren "un futur esperançador" pels malalts d'Alzheimer i les seves famílies Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell Set anys amb Alzheimer, però tota una vida junts: "Quan veig que reacciona a les coses, em fa molt feliç" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell Relleu a la Crida per Sabadell: Sandra Alcaide substituirà Aurora Murillo com a regidora del grup municipal Jan Cañadell Puigmartí
- El temps de la Diada: pluja al matí, sol a la tarda
- Pere Figueras Valls
- Periodista
Publicat el
06 de setembre de 2019 a
les 17:18
Actualitzat el
06 de setembre de 2019 a les
18:14
La més popular. Córrer pels carrers de la ciutat s’ha convertit en l’acte més participatiu de la Festa Major. Aquest any la cursa popular (41a edició) de 7 quilòmetres tornarà a fregar els 3.000 inscrits entre totes les proves. És una autèntica festa de l’atletisme. És cert que alguns s’ho prenen sota l’eslògan el que és important és participar i altres surten amb la intenció de fer un bon registre. Per això es van incorporar dues modalitats més específiques (14 quilòmetres) i la mitja marató (21 quilòmetres), a més de la cursa popular infantil amb diferents categories.
Aquest any s’hi ha afegit una novetat: la primera mitja marató per relleus en diferents formats de tres persones: equip masculí, equip femení i doble mixt: 2 homes i una dona; 1 home i 2 dones. El recorregut no varia, amb sortida (diumenge, 9 h) i arribada al passeig de Sant Oleguer. Caldrà estar atents al tancament al trànsit de molts carrers durant la celebració de la cursa.
Perquè tot sigui possible hi ha una autèntica feinada organitzativa abans, durant i després de les curses, amb un grapat de voluntaris cada any. Des de la incorporació de la prova de 21 quilòmetres, l’Associació de la Mitja Marató –fusió entre Joventut Atlètica Sabadell i Club Natació– n’assumeix l’organització. Un dels seus components és l’Àngel Viñeta, qui exerceix d’speaker des de fa 14 anys, agafant el relleu del mític, també sabadellenc, Josep Maria Antentas.
L’Àngel va començar com a participant l’any 1981 “i mentre el cos aguantava preferia córrer”, però després va passar a col·laborar-hi d’una altra manera, aprofitant la seva gran experiència en el món atlètic. Sap donar-li ambient i un toc simpàtic a les proves. Ja són un clàssic les seves entrevistes als guanyadors. També és important el treball de la taula de control, on s’estableixen les classificacions. Una feinada des de fora a vegades poc valorada, però fonamental perquè la cursa sigui un èxit.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Esports
Sense victòries sabadellenques en el primer cap de setmana de futbol sala estatal
-
Esports
Óscar Sanz s'estrena amb el CE Sabadell: "Després de la derrota, volíem recuperar el nostre futbol salvatge"
-
Esports
Niko Gioacchini es trenca el lligament creuat anterior del genoll dret i es podria perdre el que queda de temporada
-
Esports
L'Astralpool CN Sabadell femení, subcampió de la Copa Catalunya
-
Esports
L'OAR Gràcia masculí s'estrena amb una victòria a casa
-
Esports
Ferran Costa: "Ens han intentat matar 200 vegades i aquí seguim"