ARA A PORTADA
-
-
Castellar del Vallès La B-124 espera un reasfaltatge integral mentre acull més autobusos entre Castellar i Sabadell Marc Béjar Permanyer
-
Diners El Banc Sabadell concentra la seva activitat corporativa de Catalunya a Sant Cugat Albert Acín Serra
-
Sabadell Preparen nous aparcaments al barri de 'Las Latas' pel creixement urbanístic de la zona Aleix Pujadas Carreras
-
Sabadell FOTOS | Una espectacular tromba d'aigua descarrega a Sabadell i el Vallès amb força Jan Cañadell Puigmartí | Marc Béjar Permanyer
- Fins a tres mesos d’ajuda al pagament de lloguer, a Sant Quirze
- Pere Figueras Valls
- Periodista
Publicat el
12 de maig de 2020 a
les 19:41
Actualitzat el
14 de maig de 2020 a les
12:19
El 'play-off' exprés de Segona B i Tercera Divisió continua cremant capítols i encara en queden molts. El Centre d'Esports ja coneix el protocol sanitari que la Federació Espanyola de Futbol ha fet públic en un document de 36 pàgines. Això sí, es tracta de "recomanacions" i paràmetres "a controlar per part del cos mèdic dels clubs, aplicable a jugadors i a tot l'staff tècnic". És a dir, no es pot parlar d'obligatorietat com passa, per exemple, amb el protocol de l'LFP amb els equips de Primera i Segona A.
En una de les pàgines dedicades al tema sanitari, s'aconsella fer una analítica de sang i orina per valorar diferents marcadors i paràmetres analítics, a més de la prova d'esforç i presa de temperatura. Concretament en l'apartat de la Covid-19, la recomanació des de l'ens federatiu és que els dies previs a l'inici dels entrenaments fer un test PCR "preferiblement" a tots els jugadors –es deixa en mans del metge–, seguit de tests ràpids al cap de 7 dies per assegurar que no hi ha cap contagi i identificar possibles asimptomàtics. En cas d'algun positiu, s'hauria d'aïllar i seguir el protocol establert. També es deixa en mans del cos mèdic decidir quins jugadors poden entrenar o no, segons la seva simptomatologia.
Tot aquest protocol hauria de ser assumit pels clubs. Alguns, com és el cas del Yeclano, del grup quart, ja han deixat clar que no ho poden cobrir econòmicament. També els clubs de Tercera Divisió han aixecat la veu demanant que la Federació Espanyola es faci càrrec dels costos dels tests. Tenint en compte que caldran diferents tongades de PCR i proves (inici d'entrenaments, durant la minipretemporada i abans dels play-off), la inversió per a un club de Segona B podria arribar a uns 30.000 euros com a mínim. No només afecta els jugadors, sinó tot el personal relacionat amb el primer equip com el cos tècnic, auxiliars, fisioterapeutes, metge o encarregats de material. El Centre d'Esports ja ha posat en marxa la maquinària per aplicar els tests a tothom, i es podria fer el pròxim dilluns abans de tornar als entrenaments individuals si Sabadell fa el salt a la fase 1 del desconfinament.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Esports
Un or amb accent sabadellenc als Jocs Sud-americans
-
Esports
Derrotes de CN Sabadell i FS Sabadell Femení a la segona jornada de competició
-
Esports
"El gol que marcàvem amb catorze anys a la lligueta de futbol sala del poble, ara el fem a Balaídos i a Segona Divisió"
-
Esports
De Can Puiggener al cim del món: Aïcha Camara suma un nou títol internacional
-
Esports
Axel Corres, tornar a competir a l'elit després d'un càncer: "L'esport m'ha donat la vida"
-
Esports
Gerard Campaña Lee guanya l'Open GreenCourt del Tennis Sabadell