El Gadex acull una jornada de Lliga Plata femenina a Sol i Padrís

  • El Gadex acull una jornada de Lliga Plata femenina a Sol i Padrís
Publicat el 20 de febrer de 2025 a les 10:27

L’ascens a Lliga Or és un dels somnis del sènior femení del Gadex. A la primera fase de Plata, l’equip va ser segon en el seu grup, aconseguint la classificació per a la fase de guanyadors, juntament amb els tres primers de l’altre grup. Des de fa algunes setmanes, les jugadores sabadellenques disputen aquest tram de competició on, de moment, ocupen la tercera posició i tenen opcions reals de lluitar per pujar de categoria.

Les jornades, en la lliga, s’organitzen per seus. Els equips participants tenen la possibilitat d’acollir, en un cap de setmana, diversos partits del seu grup. Aquest dissabte, el pavelló de Sol i Padrís serà l’escenari de la quarta, cinquena i sisena jornada de la competició. Normalment, les seus duren dos dies, però com a la ciutat no hi ha una pista reglamentària d’hoquei línia, només es disputarà el dissabte. “Encara que sigui només un dia, econòmicament ens va molt bé perquè ens estalviem el desplaçament i despesa que suposa portar tot l’equip arreu de l’estat”, admet Aldo Lopera, president del club.

[caption id="attachment_333728" align="aligncenter" width="700"] L'equip femení, abans d¡un partit / CEDIDA[/caption]

El Gadex disputarà dos partits durant el dissabte, davant el CHC Las Rozas (13:45) i contra el Tres Cantos (17:30), tots dos madrilenys. El segon dels duels serà especialment decisiu perquè determinarà si les sabadellenques continuen tenint opcions d’ascens. El Tres Cantos, actualment, ocupa la segona posició, amb sis punts més que el Gadex, però el primer classificat, el Panteras CPLV, no pot pujar perquè ja té el seu primer equip a la categoria superior. És a dir, que es tracta d’un duel cabdal per mantenir les opcions d’ascens ben vives.

Més enllà de com acabi, el Gadex està fent una gran temporada, competint fins i tot per sobre de les seves possibilitats. L’equip està format en un percentatge molt alt per jugadores adolescents: “totes són menors d’edat menys la portera”, afirma Lopera. L’organització de la seu al pavelló de Sol i Padrís també serà un fet remarcable per la ciutat. Els cinc equips que es desplaçaran crearan un tràfic d’unes 150 persones en total. “Cada equip porta catorze jugadores, més el cos tècnic i les famílies o seguidors, parlem d’una trentena de persones per club”, apunta.

[caption id="attachment_333727" align="aligncenter" width="700"] Les jugadores del Gadex, celebrant un gol / CEDIDA[/caption]

La problemàtica si hi ha ascens

Aquesta temporada està sent especialment bona per als equips del Gadex a les lligues estatals. El sènior masculí també està immers en la lluita per l’ascens a Lliga Or. De fet, ocupa la segona posició de la lliga a un punt del lideratge. En cas d’aconseguir l’ascens, l’entitat hauria de buscar alternatives perquè la pista disponible no compleix els requisits per estar a la segona categoria estatal. “No sé si ho aconseguirem aquest any, però és qüestió de temps que pugem. Nosaltres hem plantejat a l’Ajuntament un projecte de pista d’hoquei línia. Són 140.000 euros. No és una actuació especialment cara i es pot adaptar a altres esports”, diu. El juvenil i l’infantil del Gadex també disputen lligues estatals, Elit i Or, respectivament.