El Centre d'Esports ja es troba preparant el compromís de lliga davant del Betis Deportivo de diumenge (18:15 h). Els arlequinats continuen líders, però després de l'empat a Vila-real, la distància al capdavant s'ha reduït: un punt de marge amb l'Atlético Madrileño i dos amb l'Eldense. "Pressió no en tenim, realment. Ningú pensava a principi de temporada que arribaríem en aquesta situació als dos últims mesos de competició. El que ens ha fet estar aquí és anar partit a partit, sense pensar més enllà, perquè només farà que ens desviem del camí. Hem de centrar-nos a donar el màxim cada dia i la resta vindrà sol", diu Joel Priego, un dels puntals de Ferran Costa i que tot just avui compleix 27 anys.
El conjunt sabadellenc arribarà al duel després de l'agredolça igualada al Mini Estadi amb un gol en pròpia en el minut 88 que va privar del triomf els arlequinats. "Sumar fora de casa sempre és positiu. Sí que és veritat que ens vèiem amb el partit, per com va anar i com estava, i en una jugada aïllada ens empaten. En calent et deixa la sensació que has deixat escapar dos punts, però, mirant amb perspectiva, fa sis jornades que no perdem i també és important", analitza Priego. En l'enfrontament a terres castellonenques es va retirar amb molt dolor al turmell Eneko Aguilar. A falta de confirmació sembla que podria quedar en un ensurt.

- El manresà en el duel de diumenge passat a Vila-real
- David Chao
Diumenge, al davant estarà un Betis Deportivo que porta tota la temporada en posicions de descens. Actualment, ocupen el dissetè lloc de la taula, a vuit de sortir de la zona vermella, tot i que sumen set dels últims dotze punts en joc. "Un filial sempre té jugadors que són diferencials i que estan a prop de fer el salt. Han demostrat que qui s'ha refiat per la zona que ocupen a la classificació ho ha passat molt malament. Si no estem al 100% ens costarà molt", diu Priego. "Hem d'aconseguir que el rival se senti incòmode al terreny de joc. És una de les nostres virtuts i l'hem de potenciar. Quan han vingut rivals que volen tenir la pilota i ser protagonistes, ho hem plantejat bé i ens ha servit per anar creixent en el partit. Contra gent jove amb tant talent és clau sortir a totes des del primer minut", afegeix.
Els verd-i-blancs només han guanyat un partit fora de casa en tota la temporada. A l'altra cara de la moneda, el Centre d'Esports encara no coneix la derrota com a local. "Quan l'equip juga a casa ens sentim molt forts i molt a gust amb la gent. Tenim aquesta energia extra i fa setmanes que estem traient bons resultats", apunta. En l'últim duel a la Nova Creu Alta, el derbi contra l'Europa, més de 8.500 persones van ser presents en la golejada dels arlequinats. En Setmana Santa, la lògica fa pensar que l'assistència baixarà considerablement. "Serà inevitable que vingui menys gent, però, al final, el partit depèn de nosaltres. Hem de sortir concentrats per guanyar i, lògicament, com més persones hi hagi, millor", reconeix. El club ha tornat a organitzar el Correbars Arlequinat en la prèvia del duel.

- Priego, celebrant el seu gol en l`últim partit a casa
- David Chao
Tot plegat en el primer partit d'un mes d'abril que pot ser clau per a les aspiracions del Sabadell. Els de Ferran Costa s'enfrontaran a tres rivals en descens (Betis, Sevilla Atlético i Marbella) en un tram de competició decisiu abans de les darreres jornades de la lliga. "En aquesta categoria, quan t'acostes al final, tothom té objectius en joc i els partits són molt tancats. Jugar contra equips que estan a la zona baixa no és més fàcil, és anecdòtic, perquè qualsevol equip et pot guanyar en qualsevol escenari", assegura Priego. Més fàcil o més difícil, a vuit jornades pel final i amb els rivals respirant prop del clatell, el Centre d'Esports buscarà un nou triomf a casa aquest diumenge.