ARA A PORTADA
-
Un sabadellenc denuncia que no li retornen 890 euros després de cancel·lar un viatge per una intervenció ocular Jan Cañadell Puigmartí
-
-
Atrapades a l'Índia per la guerra a l'Iran: "He vist bitllets de 10.000 euros per tornar a Sabadell" Marta Ordóñez
-
-
La pastisseria Sant Marc tanca definitivament i Sabadell perd un llegat xocolater de 50 anys d'història Marta Ordóñez
El Consell de Ministres aprova el soterrament de l'R2 a Montcada i Reixac
La inversió prevista és de 387 milions d'euros a executar en sis anys i es faran quatre quilòmetres de túnel i una nova estació
- L'atenció telefònica de la Creu Roja es dispara durant la pandèmia a Sabadell
Publicat el
16 de febrer de 2022 a
les 08:13
Actualitzat el
15 de febrer de 2022 a les
17:03
El Consell de Ministres va aprovar dimarts autoritzar a Adif la licitació del contracte de soterrament de l'R2 al seu pas per Montcada i Reixac, com ja va avançar la ministra de Transports, Raquel Sánchez, la setmana passada. La inversió prevista per a aquesta obra és de 387 milions d'euros a executar en sis anys. L'actuació principal serà la construcció d'un túnel de quatre quilòmetres que possibilitarà l'eliminació dels dos passos a nivell i acabar amb l'esquerda que suposa la via actualment per al municipi. El projecte també inclou la construcció d'una nova estació. La portaveu del govern espanyol, Isabel Rodríguez, celebrava que es pugui atendre per fi una "reivindicació històrica" del municipi que permetrà "salvar vides".
Rodríguez va destacar que més enllà de l'aposta per la mobilitat i de l'acompliment dels compromisos del Pla de Rodalies, l'obra de Montcada i Reixac posarà fi a una reclamació de dècades. A les vies de l'R2 han mort 176 persones atropellades i el soterrament suposa una esperança tant a nivell social com urbanístic per al municipi.
La ministra de Transports ja ho va avançar dijous 10 de febrer a través de les xarxes socials, un anunci que des de l'Ajuntament de Montcada i Reixac esperen que sigui, ara sí, definitiu. El soterrament de les vies a Montcada ja va ser un compromís del govern espanyol l'any 2007, que es va renovar el 2017 i que ara sembla veure la llum.
Al municipi esperen que les obres puguin començar, a tot estirar, a principis de 2023. És un calendari, però, que no ha estat confirmat pel govern espanyol. Quan l'obra estigui acabada, l'Ajuntament urbanitzarà la nova superfície resultant i l'objectiu és crear una gran avinguda al centre de Montcada.
Per a l'alcaldessa, Laura Campos, el soterrament "arriba a un punt de no retorn" amb el tràmit del Consell de Ministres. Part del mèrit, però, li atribueix a la societat civil en la reivindicació d'aquesta obra des de fa almenys tres dècades: "Montcada i Reixac és poble lluitador a qui se li ha regalat res i que ha sabut transformar la ràbia i la indignació en lluita encoratjada".
Notícies recomenades
-
Montcada i Reixac
VÍDEO | "Tenim ratolins a les aules i cada cop que plou hi ha goteres"
-
Montcada i Reixac
Desmantellen un grup vinculat a la Camorra que transportava droga amagada en camions de fruita o pollastre
-
Montcada i Reixac
Arreglen un aparcament "alegal" convertit en abocador: "Era un descontrol"
-
Montcada i Reixac
Desconcert per un esvoranc de grans dimensions en ple carrer: "Els hem d'anar esquivant amb el cotxe"
-
Montcada i Reixac
Un nou edifici dels Mossos d’Esquadra d’àmbit metropolità?
-
Montcada i Reixac
Front comú per la continuïtat del dispensari municipal de Can Sant Joan