ARA A PORTADA
La sabadellenca Montse Barderi guanya el 52è Premi Prudenci Bertrana
L'escriptora és la primera sabadellenca en obtenir aquest guardó, un dels més importants del panorama literari català
- El temps: cel serè (i calor) dia i nit
Publicat el
28 de juny de 2019 a
les 19:02
Els darrers dotze mesos han estat una bona collita per a l’escriptora i filòsofa sabadellenca Montse Barderi. Va encetar el període publicant Dones úniques -una col·lecció de biografies feministes de les protagonistes silenciades de la història catalana-, i el tanca guanyant un dels premis més importants de l’actualitat literària.
Ahir, divendres, el Grup 62 va fer públics els guardonats dels Premis Literaris de Girona, i va anunciar que la novel·la La memòria de l’aigua, de Barderi, havia estat escollida triomfadora del Premi Prudenci Bertrana. El guardó arriba enguany a la seva 52a edició i actualment està dotat amb 30.000 euros.
Malgrat que els guanyadors d’aquests premis no poden parlar en públic de les obres guardonades fins al 17 de setembre -quan tindrà lloc la Nit Literària de la Fundació Prudenci Bertrana, a Girona-, s’ha avançat que La memòria de l’aigua gira al voltant del destí de tres generacions de dones que reivindiquen el seu lloc al món.
En total, 51 obres optaven al guardó, i la guanyadora va ser escollida per un jurat constituït per Xavier Cortadellas, Gemma Lienas, Care Santos, Albert Villaró i Glòria Gasch. Abans d’obrir-se la plica, el jurat havia premiat una novel·la titulada Amniòtic i signada sota el pseudònim Lina Humbert. Barderi és, també, la primera sabadellenca que guanya aquest premi.
A més del llibre publicat i d’aquest recent guardó, Barderi exerceix actualment com a comissària de l’Any Teresa Pàmies, i coordina les activitats organitzades per tot Catalunya en homenatge al centenari del naixement de l’autora d’Amor clandestí o Gent del meu exili.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
Joan Carles Sunyer: "Hem de cuidar la identitat del Fresc perquè no perdi mai la singularitat"
-
Cultura i oci
Un mal d’esquena fa guanyar el Premi Prudenci Bertrana
-
Cultura i oci
Pep Sala (Sau): “El Carles estaria content que la gent el recordés amb tanta estima”
-
Cultura i oci
Jordi Campoy Boada guanya el Prudenci Bertrana amb 'Fer cantar els arbres'
-
Cultura i oci
De la seva habitació a la gran pantalla: apunteu aquest nom, Mar Weisz
-
Cultura i oci
El FIMS 26 arrenca amb un concert de l’Orquestra d’Acordions de Sabadell i Gorka Hermosa al Teatre Principal