ARA A PORTADA
-
-
El teixit empresarial alerta que la inestabilitat internacional "no és positiva" per a les empreses Manel Camps
-
David Cid (Comuns Sumar): "Hem posat el primer raïl del tramvia entre Sabadell, Terrassa i la UAB" Albert Acín Serra
-
Quan la vocació et porta a exercir molt lluny de casa: "Fem tota mena d'operacions, fins i tot de mossegades de serp" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
De Sabadell a Austràlia: Helena Sensarrich i Mariona Duran mantenen viva la cultura catalana lluny de casa Ana López
‘Work in progress’: com muda de pell el mural de la plaça del Gas
Xavier Valiente (Sabadell, 1983), membre del col·lectiu Artefakto, és el dissenyador de l'obra
- Un divendres menys ennuvolat i amb temperatures semblants
Publicat el
06 de desembre de 2020 a
les 10:48
Després que a finals d’octubre els operaris de l’Ajuntament retiressin l’anterior grafiti i condicionessin la paret (que mostrava problemes de superfície), el nou mural ja llueix amb el color predominantment blau (i part de vermell).
És obra del jove Xavier Valiente (Sabadell, 1983), membre del col·lectiu Artefakto, qui ha dissenyat un gran mural dedicat als drets de la gent gran. De fet, és encàrrec de l’Ajuntament, qui impulsa l’obra, i serà inaugurat el proper 10 de desembre (tot coincidint amb el Dia internacional dels Drets Humans).
“Intento mostrar, mitjançant diferents mans, les etapes de la vida”, explica Valiente. “La mà principal és amb moltes arrugues, molt treballada”, afegeix, tot simbolitzant la gent gran i el doble sentit de les cures: quan una persona adulta cuida un infant, i quan aquest infant –ja adult– té cura de la persona gran. Aquest gran mural substitueix la icònica obra de Miguel Ángel Sánchez, Saturno, que ha lluït a la plaça del Gas durant anys.
Ara pren el relleu Valiente, qui va utilitzar fins a 120 esprais de pintura per a la seva realització. També hi ha treballat amb pintura acrílica, per omplir el fons. De fet, ha cobert una paret de 20 metres d’ample per 5 metres d’alçada.
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
Els poemes secrets de Tomàs Pladevall
-
Cultura i oci
Casi Gòdia Casablancas canvia l’escaire pel pinzell
-
Cultura i oci
Marcelo González, un 'metge de l’ànima' als camps de refugiats
-
Cultura i oci
Jordi Boixaderas, un científic nuclear a la Villarroel
-
Cultura i oci
'La Ilíada' amb visió de gènere: un nou club de lectura a la Biblioteca Vapor Badia
-
Cultura i oci
'Dorayakis', el nou tema de Flashy Ice Cream i 31FAM rodat per tot Sabadell