ARA A PORTADA
-
Cultura i oci Fèlix Colomer: "Jordi Pujol era un enamorat de Badia, encara que ningú el votés" Guillem Plans Roca
-
-
Sabadell FOTOS | Matalassos, deixalles i fogueres: preocupació veïnal per un solar ocupat a tocar de la Gran Via Marta Ordóñez
-
-
Esports Tres del Club Natació i una sabadellenca, en el programa 'Objectiu Final Olímpica 2028' de la RFEN Marc Segarra Rodríguez
- Denuncien un vallesà que anava a 183 km/h quan el límit era de 90
Publicat el
28 de maig de 2021 a
les 12:00
Actualitzat el
29 de maig de 2021 a les
15:02
L'Ateneu Barcelonès ret homenatge a l'insigne pintor Alfons Borrell, qui va morir l'octubre del 2020 a l'edat de 89 anys.
Resulta que Borrell ja mantenia relació amb l'Ateneu, arran del mural que va pintar l’any 2010 i que presideix el vestíbul de la Sala Oriol Bohigas de l’Ateneu. L’artista el va regalar a l’entitat amb motiu de la reforma integral de la seva seu i es va convertir de seguida en una de les intervencions artístiques més destacades realitzades a l’edifici durant les darreres dècades.
És precisament en aquesta sala on es celebraran els actes d’homenatge. Dimecres que ve, 2 de juny, s'estrena el documental M'agradaria ser color, de Toni Moreno (18.30 h), filmat en part a la cèlebre Capella Blava del barri de Covadonga. Alhora, s'interpretarà la peça musical Blau Mar, de Benet Casablancas, al piano per David Casanova.
https://www.diaridesabadell.com/2020/10/06/mor-alfons-borrell-el-pintor-de-labstraccio/
La següent activitat es trasllada al Vallès. Concretament a la Pahissa del Marquet, a Castellar del Vallès, on es podrà visitar l’exposició Alfons Borrell a quatre mans. Llibres d’artistes i projectes. Serà el dissabte 12 de juny, a les 12.30 h, a càrrec d’Ester Xargay (directora del centre).
Finalment, el 16 de juny hi haurà una lectura poètica en homenatge al pintor, un altre cop al mateix Ateneu (18.30 h). Els poetes participants són Vicenç Altaió, Lluís Calvo, Antoni Clapés, Joaquim Sala-Sanahuja, Víctor Sunyol, Ester Xargay i Perejaume, que realitzarà una acció artística. A més a més, Nú Miret recitarà poemes de Joan Brossa.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
“La por a la solitud sovint es desperta des de la joventut”
-
Cultura i oci
La temporada de l’Acadèmia obre horitzons musicals
-
Cultura i oci
Els Saballuts queden cinquens a la jornada de dissabte del Concurs de Castells
-
Cultura i oci
Tot és dolç amb Rodney Homar
-
Cultura i oci
Jordi Campoy: "Els defectes, lluny de fer-nos imperfectes, ens fan únics"
-
Cultura i oci
El Diari de Sabadell rep la Batuta d’Honor de Joventuts Musicals