ARA A PORTADA
-
Les pastisseries de Sabadell tanquen un Sant Joan amb vendes a l'alça i la coca de crema guanyant terreny Marta Ordóñez
-
Sant Joan encén Sabadell amb 20 revetlles i quatre fogueres a diferents barris de Sabadell Marta Ordóñez
-
VÍDEO | Així és la Martina Gutiérrez, que ha tret la millor nota de la Selectivitat de Sabadell: "Em va trucar la consellera" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Relleu a la presidència de la UES: Xavier Oller substitueix Josep Maria Manyosa Aleix Pujadas Carreras
La inspiració de les xemeneies, plasmada en dibuixos
- Els joves de 12 a 15 anys podran vacunar-se a partir de dimecres
Publicat el
01 d’agost de 2021 a
les 17:18
Un juliol envoltat de xemeneies. Durant aquest mes, els Dibuixants de Sabadell han sortit al carrer per poder il·lustrar una de les parts més emblemàtiques i representatives de la ciutat. Han il·lustrat el Vapor de Ca l’Estruch, la Xemeneia de la plaça Joan Olius, el Vapor Buxeda, a més de pujar al campanar de Sant Fèlix per pintar la ciutat. Es tracta de les sortides periòdiques. Des de fa nou anys surten cada mes a dibuixar la ciutat. A tot això, s’hi afegeix que durant el juliol cada dimecres pinten un tema en concret, i s’anomenen sortides temàtiques.
Així ho explica una de les membres, Teresa Badia: “La ciutadania té l’oportunitat de poder practicar art i aprendre noves tècniques: sempre podràs escoltar consells i millorar”.
Normalment hi assisteixen una desena d’il·lustradors, ja que fan la convocatòria a través de les xarxes socials, i s’hi pot afegir qui vulgui. Vist en perspectiva, sembla que cada vegada més gent s’uneix a la iniciativa. Des de l’art la relació amb la ciutat canvia. Així ho confirma Badia: “Quan has estat dibuixant una plaça durant tres hores, després tornes a passar per allà i no la veus igual”. En aquest sentit, explica que és interessant connectar amb l’art de forma col·lectiva.
Així doncs, trobar-se un grup d’artistes asseguts en algun racó de la ciutat, amb pinzell i llibreta en mà, s’ha convertit en una escena que forma part del paisatge urbà de Sabadell gràcies a Dibuixant Sabadell, col·lectiu d’Urban Sketchers conegut arreu.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
Tota la programació del festival Indocumentari, que torna a Sabadell
-
Cultura i oci
Pau Gómez Calvo: "Els àpats són espais de relació amb les persones que estimem"
-
Cultura i oci
Joan Carles Sunyer: "Hem de cuidar la identitat del Fresc perquè no perdi mai la singularitat"
-
Cultura i oci
Un mal d’esquena fa guanyar el Premi Prudenci Bertrana
-
Cultura i oci
Pep Sala (Sau): “El Carles estaria content que la gent el recordés amb tanta estima”
-
Cultura i oci
Jordi Campoy Boada guanya el Prudenci Bertrana amb 'Fer cantar els arbres'