
ARA A PORTADA
‘Retaule’ a l’antiga granja lletera

- Fecasarm demana que "no es criminalitzi" la discoteca Waka pels reiterats incidents amb els treballadors de seguretat
Publicat el 06 de desembre de 2021 a les 15:39
Actualitzat el 06 de desembre de 2021 a les 20:03
Talment fos un retaule. És cert que aquestes peces romàniques feien referència a motius bíblics (molt lluny al mural que ens ocupa). Però l’estructura que està fent servir Gerard Torres Sanmartí ve a ser una escena amb múltiples paisatges.
Però en aquest cas, sobre el Dret a l’Espai Públic. De fet, és un encàrrec de l’Ajuntament de Sabadell, que l’artista va encetar dissabte passat i que li ocuparà uns 10 dies d’intervenció artística. Torres Sanmartí està emprant una grua per poder accedir a tota la superfície de la façana, que correspon a una antiga granja lletera ubicada al Parc Central. “M’ho va dir una senyora, l’altre dia. S molt divertit, perquè la gent ve i interactua amb mi”, explica Torres Sanmartí. Dit i fet: Quan es va assabentar, va caviar l’esbós inicial per incloure-hi una lletera. “És un mural canviant”, afegeix.
El mural vol representar una àgora romana, amb una font de la vida al mig. També es pot trobar una grada, amb joves demanant el torn de paraula. Les referències al dret a l’accessibilitat estan simbolitzades en un home en cadira de rodes i una dona cega. També hi compareix l’escultura de Benet Ferrer, així com referències a la històrica dirigent feminista Clara Campoamor.
Un retaule que, influenciat per l’artista holandès Pieter Brueghel, “també podria ser llegit com un còmic”, conclou Torres Sanmartí.
[caption id="attachment_203637" align="aligncenter" width="700"]
Croquis inicial a la façana / DS[/caption]

Notícies recomenades
-
Cultura i oci El Negre de Banyoles recupera el nom i la dignitat
-
Cultura i oci L’home que podia volar i que es va quedar sense ales
-
Cultura i oci Ismael Serrano s’escuda en l'Orquestra Simfònica del Vallès
-
Cultura i oci Pintura sobre cartrons per reclamar el dret a l’habitatge
-
Cultura i oci L’Òpera Catalunya tanca una temporada de rècord i anuncia Wagner per a la següent
-
Cultura i oci Del fons marí, al Passeig: l’ESDi prepara una desfilada molt mediterrània