ARA A PORTADA
-
Un univers cultural inimitable: deu cites imprescindibles més enllà de Sabadell i Terrassa Marc Béjar Permanyer
-
-
Els teus fills pagaran més per quedar-se a dinar a l'escola: quant s'encareix el menjador? Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Terratrèmol a Junts per Sabadell: Lluís Matas vol ser candidat mentre el partit l’intenta expulsar Albert Acín Serra
-
L'Orquestra Simfònica del Vallès transporta La Faràndula al Segle XX amb Bernstein i Marco Mezquida
- Cinc detinguts i set dones alliberades en un operatiu policial per tràfic de persones a Sabadell
Publicat el
27 de març de 2023 a
les 08:30
Actualitzat el
27 de març de 2023 a les
16:12
La versatilitat de l'Orquestra Simfònica del Vallès s'ha tornat a evidenciar aquest diumenge a la tarda a La Faràndula. La formació ha actuat aquest cop amb partitures del s. XX i compositors com Leonard Bernstein (1918-1990), Duke Ellington (1899-1974) i ha comptat amb la intervenció de Marco Mezquida (1987).
De Bernstein s'ha representat l'obertura de Candide i una selecció per a orquestra de la seva obra més famosa, West Side Story. D'Ellington, s'han presentat les tonades del musical Sophisticated Lady. Finalment Mezquida ha presentat un concert per a piano i orquestra. Una estrena absoluta de la seva obra Talaiot.
L'esdeveniment ha estat marcat pel predomini dels instruments de vent, corda i més tard pel piano. Una representació musical que ha començat amb un ritme intens i animat que, més tard, s'ha encaminat a tons més tranquils i melòdics. En definitiva una actuació molt sòbria que ha repassat diverses melodies dels tres compositors.
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
'Dorayakis', el nou tema de Flashy Ice Cream i 31FAM rodat per tot Sabadell
-
Cultura i oci
Màrius Serra: "El món del segle XXI tendeix al desconcert, només els fanàtics mantenen certeses absolutes”
-
Cultura i oci
Roger Canals: "El que connecta la música a través del temps és l’emoció"
-
Cultura i oci
Quan les parets de Sabadell estimaven: els murals inoblidables de Jordi Roca
-
Cultura i oci
El paper més delicat de Pep Ambròs, víctima a 'Balandrau': "Era algú que estimava la vida"
-
Cultura i oci
“A l’escola no em van parlar de les trobadores, que feien poemes sobre sexe i desig”