ARA A PORTADA
-
Sentmenat Els Bombers incrementen les dotacions i mantenen el confinament per l'incendi de Sentmenat Jan Cañadell Puigmartí | Aleix Pujadas Carreras
-
Sentmenat VÍDEO | L’incendi de Sentmenat continua sense control, però estable Jan Cañadell Puigmartí
-
-
Sabadell La primera cirurgiana plàstica pediàtrica del Parc Taulí: "Abans havíem de derivar alguns casos a altres hospitals" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell Quan la calor fa quedar-se a casa: "Busques sempre l’ombra i intentes sortir només quan ja baixa el sol" León Guerrero
- Els dos últims sabadellencs del 2017
Publicat el
22 de desembre de 2015 a
les 22:26
Actualitzat el
16 de març de 2021 a les
13:46
- N. García -
El Ple municipal ha aprovat aquesta nit, amb l'única abstenció dels regidors del PSC, una moció presentada pel grup municipal de CiU instant a l'actual equip de govern a donar els passos que siguin necessaris per comprar el Castell de Can Feu i s'estudiïn els usos públics que se li pot donar. Per a això, segons la proposta de CiU, una de les primeres coses que s'ha de fer és deixar sense efecte el conveni que l'Ajuntament va signar a l´any 2009 amb Mas Duran, els propietaris de l'edifici.
El president de l'Associació Cultural de Can Feu, Aleix González, ha intervingut en la sessió plenària defensant un nou marc per recuperar el Castel, mantenir-lo i adequar l'entorn
En el torn del debat polític, el representant del grup municipal del PP, Esteban Gesa, ha reclamat a l'equip de govern l'elaboració d'un catàleg d'edificis públics i privats en risc deteriorament i un pla per recuperar-los, va defensar la recuperació del Castell de Can Feu i ha subratllat que el conveni signat amb els propietaris no ha servit de res.
El grup de Ciutadans, per la seva banda, ha lamentat que al seu dia es fes un ús partidista del conveni. El segon tinent d'alcalde, Maties Serracant, ha parlat de "gestió nefasta" del Castell per part de l'anterior equip de govern i ha defensat, en nom del govern local, la recuperació de l'edifici i la dignificació de la zona.
Per part del portaveu del PSC, Josep Ayuso, ha justificat per què es va signar el conveni amb els propietaris. "L'expropiació hauria costat a la ciutat uns set milions d'euros", ha dit, i ha advertit que "deixar sense efectes el conveni podria suposar un greu perjudici econòmic per a la ciutat si els propietaris fan ús del seu dret a una expropiació forçosa" . Segons Ayuso, "estem davant d'una situació jurídica complexa".
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Joan Mena (Comuns): "Catalunya disposa d'uns comptes que reforcen els serveis públics"
-
Sabadell
Acord per a la inserció laboral de 40 persones a l’estiu
-
Sabadell
Consells per als dies més càlids
-
Sabadell
Renfe inicia les obres de reforma del vestíbul de l'estació de Sabadell Sud
-
Sabadell
ERC defensa els nous pressupostos, però avisa el PSC: "S'han acabat les excuses"
-
Sabadell
S'enfronta a nou anys de presó per abusar sexualment d'una menor en una nau industrial de Sabadell