ARA A PORTADA
-
-
Cerdanyola del Vallès Primera setmana sense nous positius des de l'esclat de la pesta porcina Marc Béjar Permanyer
-
Festa Major On i quan pots aconseguir el mocador de Festa Major 2026 a Sabadell? Marc Béjar Permanyer
-
Vallès L'estació de l'AVE al Vallès reapareix en escena: pot parar l'alta velocitat a casa nostra? Marc Béjar Permanyer
-
Castellar del Vallès Consulta el programa de la Festa Major 2026 a Castellar en PDF Marc Béjar Permanyer
- Pere Figueras Valls
- Periodista
Publicat el
02 de gener de 2017 a
les 20:36
Aquest dimarts comencen les obres de millora a la línia Barcelona-Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), que s’han licitat per un import de gairebé 4,1 milions d’euros. La connexió per tren dels Ferrocarrils de la Generalitat entre el Vallès i Barcelona millorarà gràcies als treballs que s’executaran a partir d’aquest dimarts i durant un plaç màxim d’onze mesos.
El departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat va anunciar ahir la licitació de les obres de millora de la via a diferents punts de la línia Barcelona-Vallès per un import global de prop de 4,1 milions d’euros.
Les obres s’emmarquen «dins el constant procés de manteniment i actualització d’actius que duu a terme FGC per garantir un servei de qualitat als seus usuaris», assenyalen des de Territori.
La principal reforma és la renovació integral de la via del túnel 4, que travessa la muntanya de Collserola connectant Barcelona i el Vallès. Les obres inclouen el canvi de travesses, balasts, els dos carrils d’un total de 3.200 metres i el condicionament del drenatge.
L’acció suposa una inversió de 3,1 milions d’euros i s’executarà en menys d’un any. Es tracta del túnel més llarg del Metro del Vallès dels FGC.
D’altra banda, el projecte de millora inclou també la renovació d’un tram de 110 metres de la via del túnel 2 de la mateixa línia Barcelona-Vallès, entre les estacions de Peu del Funicular i Sarrià.
Aquests treballs suposen una inversió de 100 mil euros i s’executaran entre els mesos de gener i febrer.
La tercera actuació serà la instal·lació de set nous desviaments a Sant Cugat, una vegada finalitzi la seva fabricació. FGC informa que aquesta millora es fa per un import de 898.400 euros i s’executarà en un termini de sis mesos un cop s’adjudiqui la licitació el pròxim mes de febrer. Mentre durin els treballs, la línia pot veure’s afectada per alguns canvis que seran degudament comunicats als usuaris.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Canvi de temps a Sabadell: pluges i inestabilitat en els pròxims dies
-
Sabadell
Quan recuperen els autobusos de Sabadell els horaris habituals?
-
Sabadell
Més superfície visada, però menys pisos nous a Sabadell
-
Sabadell
FOTOS | Aparatós accident de trànsit amb un cotxe bolcat al barri de la Creu Alta de Sabadell
-
Sabadell
Cau una organització amb tentacles a Sabadell que fabricava i distribuïa medicaments il·legals per a animals
-
Sabadell
"A l'hivern, la gent ni se n'adona": per què les apagades elèctriques tarden més a restablir-se a l'estiu?