ARA A PORTADA
-
-
Cerdanyola del Vallès Primera setmana sense nous positius des de l'esclat de la pesta porcina Marc Béjar Permanyer
-
Festa Major On i quan pots aconseguir el mocador de Festa Major 2026 a Sabadell? Marc Béjar Permanyer
-
Vallès L'estació de l'AVE al Vallès reapareix en escena: pot parar l'alta velocitat a casa nostra? Marc Béjar Permanyer
-
Castellar del Vallès Consulta el programa de la Festa Major 2026 a Castellar en PDF Marc Béjar Permanyer
Publicat el
23 de febrer de 2018 a
les 18:50
Actualitzat el
08 de juny de 2018 a les
10:20
Quan jo era petit, i quan el meu pare marxava, em deixava treballant en la granja amb 4 indicacions imprecises. Jo sempre li demanava que especifiqués les tasques, tenint en compte la situació dels cultius i les necessitats dels animals. Sempre se n’anava sense respondre a jo allò que li demanava. El meu pare no volia modificar les seves difuses ordres: “Ja saps, tu ves fent!”.
Aquests records, em fan pensar en els pares de la Constitució. No volen canviar la seva obra. Pensen que és millor aprofitar-la, interpretar-la, i fer petits canvis. També rebutgen l’estat federal, proposat pel PSOE. Ho fan, dient que és un sistema que, si no es fa servir per unir cada vegada més, fracassa, com va passar en el cas de Iugoslàvia. Això ho va dir un d’ells.
Per refredar més la iniciativa del PSOE, l’enquesta del CIS va dir fa poc que la reforma de la Constitució no és una prioritat dels ciutadans. Jo, que continuo creient que les “directrius” s’han d’actualitzar, estic una mica desconcertat. I a més, les referències contínues a Iugoslàvia em preocupen. I, a més, crec que el problema català s’ha de resoldre d’alguna manera. “Blindar competències. Reformar el senat”. Es diuen moltes coses.
Les que diu Albert Solé m’interessen. I també les que diu el professor de la Universitat de Barcelona, Jordi Gràcia.
La reforma sembla necessària, però hi ha gent que no ho veu.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Canvi de temps a Sabadell: pluges i inestabilitat en els pròxims dies
-
Sabadell
Quan recuperen els autobusos de Sabadell els horaris habituals?
-
Sabadell
Més superfície visada, però menys pisos nous a Sabadell
-
Sabadell
FOTOS | Aparatós accident de trànsit amb un cotxe bolcat al barri de la Creu Alta de Sabadell
-
Sabadell
Cau una organització amb tentacles a Sabadell que fabricava i distribuïa medicaments il·legals per a animals
-
Sabadell
"A l'hivern, la gent ni se n'adona": per què les apagades elèctriques tarden més a restablir-se a l'estiu?