ARA A PORTADA
- La població estrangera augmenta a la ciutat per sobre de la mitjana catalana
- Pere Figueras Valls
- Periodista
Publicat el
05 de març de 2018 a
les 19:18
Actualitzat el
08 de juny de 2018 a les
10:35
Després de quatre anys consecutius de pèrdues, Sabadell ha tornat a registrar un creixement de la població de nacionalitat estrangera. Així es desprèn de l’estudi del padró municipal d’habitants que acaba de publicar l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat) a 1 de gener de l’any 2017. Els estrangers que resideixen a la ciutat sumen 22.200 habitants, un 3,4 per cent més que un any abans. Aquest creixement se situa per sobre de la mitjana catalana que ha experimentat un augment de l’1,8 per cent.
Un total de 22.200 persones de nacionalitat estrangeres estaven registrades al padró municipal a 1 de gener del 2017. La xifra, publicada per l’Idescat, evidencia una recuperació dels sabadellencs d’origen estranger després d’anys consecutius de pèrdues com a conseqüència de la crisi econòmica en què molts van retornar al seu país d’origen o van emigrar a altres països europeus.
L’increment, en un any, ha estat de 734 persones. Un nombre que eleva al 10,5 per cent la representació dels estrangers respecte del total de la població (209.931 habitante).
L’augment local se situa per sobre de la mitja de la resta de municipis catalans a on els estrangers han crescut un 1,8 per cent. L’increment d’estrangers també ha anat acompanyat d’un augment de població de nacionalitat espanyola que ha arribat a Sabadell.
No obstant, en aquest cas la recuperació és més lenta y menys significativa ja que durant el mateix període el creixement ha estat del 0,45 per cent.
L’evolució demogràfica local també ha anat acompanyada de l’inici de noves promocions privades d’habitatges i dels primers símptomes que podrien anunciar una recuperació econòmica.
Malgrat la major presència d’estrangers, encara no s’han assolit les xifres d’anys com el 2010 quan el nombre de persones de nacionalitats diferents a l’espanyola ascendia a 26.831.
Per sexe, la proporció d’homes (11.122) i dones (11.078) estrangeres és pràcticament la mateixa. En quant al continent de procedència, Una de cada tres persones estrangeres procedeix d’Àfrica.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Acord per a la inserció laboral de 40 persones a l’estiu
-
Sabadell
Consells per als dies més càlids
-
Sabadell
Renfe inicia les obres de reforma del vestíbul de l'estació de Sabadell Sud
-
Sabadell
ERC defensa els nous pressupostos, però avisa el PSC: "S'han acabat les excuses"
-
Sabadell
S'enfronta a nou anys de presó per abusar sexualment d'una menor en una nau industrial de Sabadell
-
Sabadell Demanen més de 33 anys de presó per a un home acusat d'abusar d'una filla i maltractar-ne una altra a Sabadell