ARA A PORTADA
Les treballadores del Servei d'Atenció Domiciliària preparen mobilitzacions
- Cap de setmana de sol, amb algun núvol despistat
- Miquel Àngel Luque
- Cap de redacció a Diari de Terrassa
Publicat el 26 de juliol de 2018 a les 22:03
Actualitzat el 27 de juliol de 2018 a les 18:15
Les treballadores de l'empresa Pere Mata, que té adjudicat el Servei d'Atenció Domiciliària (SAD) de Sabadell han sortit del ple amb crit de "mentider". La seva acusació anava adreçada al regidor d'Acció Social, Gabriel Fernàndez, que ha presentat avui el nou concurs per aquest servei. La proposta s'ha aprovat amb els vots contraris del regidors no adscrits i l'abstenció de PP, Ciutadans, PSC i CiU. Ja preparen mobilitzacions contra aquesta aprovació.
La presidenta del comitè d'empresa de Pere Mata, Laura Manzanera, ha assenyalat que la millora és "minsa" i ha afegit que al ple s'han dit "mentides i més mentides". Manzanera ha recordat que aquest any es tancarà amb 269.000 hores de treball. Amb el nou concurs es proposa 288.000 hores. "S'han de dividir 23.000 entre els ciutadans de Sabadell", ha afirmat.
El regidor d'Acció Social, Gabriel Fernàndez, ha precisat que l'increment amb el nou concurs serà del 38%, perquè s'ha de tenir en compte el nombre d'hores del contracte inicial actual, que són 209.000. A més, ha assegurat que amb el nou contracte hi haurà la possibilitat de créixer un 25%.
Amb l'increment de treballadores, es reduirà el contracte de les que ja hi són i per tant el seu salari serà més petit. A més, ha recordat que en el seu programa electoral estava inclosa la municipalització. Aquesta opció està descartada pel cost. "Però fa dos dies volia municipalitzar SMATSA, alguna cosa no quadra", ha remarcat la representant sindical que creu que el servei "continuarà igual o pitjor".
L’expedient de contractació del Servei d’Atenció Domiciliària que s’estima que tindrà un cost de 5.480.857 euros, el que suposa un increment d’un 18,7% respecte al concurs actual. El servei està adjudicat a l’empresa Pere Mata, que atén 1.275 persones a la ciutat i que disposa de 256 treballadores que fan un total de 268.371 hores.
Amb el nou concurs la plantilla s’ampliarà fins a les 290 persones i s’incrementaran les hores de serveis fins a les 288.818. Amb la qual cosa es podrà arribar a més usuaris. També augmenta el 8% del preu per hora i hi haurà una millora salarial, en què cap sou brut estarà per sota dels 15.000 euros, una mesura que beneficiarà 39 treballadores. També es valorarà amb 6 punts la proposta que limitin l’absentisme laboral.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Els passos soterrats de la Gran Via no convencen: "Transmeten inseguretat i estan molt deixats"
-
Sabadell
Un televisor, un creuer i experiències gastronòmiques: alguns dels premis de la Panera d’Atendis
-
Sabadell
Sabadell posa la primera pedra de 108 pisos assequibles de Can Gambús i reivindica més suport per ampliar el parc públic
-
Sabadell
Es deixa una olla al foc i obliga a mobilitzar els Bombers
-
Sabadell
Per què el teu cotxe no arrenca després de tres dies aparcat i com solucionar-ho
-
Sabadell
Una avaria en una escomesa deixa sense aigua més de 300 veïns durant dues hores