ARA A PORTADA
La xemeneia del Vapor Buxeda Vell, en obres
L'element està rebent una "petita obra de consolidació"
- El temps: Un cap de setmana dels núvols al sol
Publicat el
21 de setembre de 2018 a
les 15:48
Actualitzat el
21 de setembre de 2018 a les
16:39
Els vianants que aquest divendres hagin passat per la cantonada entre els carrers de Sant Pau i Cervantes hauran notat que la xemeneia del Vapor Buxeda Vell està en obres. Segons ha pogut saber el Diari de Sabadell, la xemeneia, que és de titularitat municipal, està rebent una "petita obra de consolidació".
El Vapor Buxeda Vell, actual Museu de la Indústria Tèxtil Llanera de Sabadell, va ser construït entre els anys 1852 i 1854 i fundat pels germans Miquel i Domènec Buxeda. La fàbrica estava dedicada al procés de producció, manufacturació i fabricació de teixits de llana i de cotó i de filats d'estam i de llana.
L'edifici està considerat un Bé Cultural d'Interés Local (BCIL) i conserva la casa de màquines més ben conservada de Catalunya. La màquina de Vapor, marca Wolf i de 21 semifixa, va ser instal·lada l'any 1908.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Sabadell reafirma el seu compromís amb el poble sahrauí en el 50è aniversari de la RASD
-
Sabadell
Els Vedruna de Sabadell commemoren els 200 anys de la congregació
-
Sabadell
“Sabadell té un registre molt acurat del sensellarisme”
-
Sabadell
El rastre encara visible de les ventades a Sabadell: “Una fusta ens fa de paret”
-
Sabadell
Aisha Descane, de TikTok a un projecte musical propi
-
Sabadell
FOTOS | Un cotxe bolcat obliga a tallar un carrer a Sabadell