ARA A PORTADA
-
Sabadell Sabadell reprova el regidor de Vox que va fer veure que disparava un tret al ple Aleix Pujadas Carreras
-
Sabadell El terreny de la futura ciutat esportiva del CE Sabadell, inundat pel temporal Albert Acín Serra
-
-
Sabadell "És un aparcament de motos": Veïns de la Creu de Barberà reclamen recuperar la plaça més antiga del barri Marta Ordóñez
-
Sabadell Sense tren, sense informació i sense alternatives: un any caòtic a la xarxa de Rodalies Jan Cañadell Puigmartí
- Serracant afirma que el cas de l'ocupació de Gràcia és "injust" i "aïllat"
- Miquel Àngel Luque
- Cap de redacció a Diari de Terrassa
Publicat el
25 de setembre de 2018 a
les 17:37
Actualitzat el
26 de setembre de 2018 a les
16:19
L'alcalde de Sabadell, Maties Serracant, ha qualificat "d'excepció" la situació de l'ocupació de la casa de la família d'en Xavier Girbau que estava a la venda i que està situada al carrer Fiveller número 145. Una família de sis membres -amb dos menors discapacitats- van ocupar-li el pis. "És un cas aïllat", ha remarcat Serracant, que ha afegit que aquesta és una situació "injusta" i "molt preocupant". En aquest sentit, ha confirmat que tractarà el problema amb l'Agència Catalana de l'Habitatge amb la qual té un contacte diari.
Amb tot, l'alcalde ha recordat que el cas està en procés judicial. Es dona el cas que la família ocupant no pot sol·licitar cap habitatge d'emergència social perquè només ho poden fer els ciutadans amb un any d'empadronament. L'Ajuntament disposa un centenar d'habitatges d'emergència social, però en tenen 400 sol·licituds. "Hi ha un problema que la Generalitat i el Ministeri ha de col·laborar. Hem de trobar solucions més efectives", ha assenyalat. Per solucionar aquesta situació, Serracant parlarà amb el seu homòleg de Badia del Vallès, el muncipi originari de la família ocupant.
D'altra banda, el regidor d'Acció Social, Gabriel Fernàndez, ha publicat a Twitter les dades del Servei d'Habitatge a Sabadell. Segons aquestes xifres, dels 88.000 habitatges de la ciutat, 7.500 estan buits. En total 1.111 immobles estan ocupats, dels quals el 92% són d'entitats financeres. S'han posat 381 denúncies d'ocupació d'immobles, però només 12 d'aquestes (el 3%), han estat denunciades com a "domicili habitual" i 9 d'aquests habitatges retornats immediatament als seus legítims titulars (en hores).
[embed]https://twitter.com/GabrielFerDiaz/status/1044495129090904065[/embed]
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
El 'nou' ESDI ja té disseny: serà més sostenible i obert a la ciutadania
-
Sabadell
Sabadell apujarà un 2,5% els impostos municipals el 2027 entre crítiques de l'oposició
-
Sabadell
Comença la campanya de vacunació contra la grip i la covid: “No hem d’esperar al pic de contagis”
-
Sabadell
Les pluges provoquen el despreniment d'una xemeneia a Merinals: "Se'ns ha inundat el pis!"
-
Sabadell
La Crida denuncia la "mala gestió" del govern de Sabadell davant els darrers aiguats
-
Sabadell
Els franciscans recorden sant Francesc d’Assís en els 800 anys de la seva mort