ARA A PORTADA
-
Les veus de la inesperada notícia que ningú vol rebre: "És important dir 'ha mort'" Jan Cañadell Puigmartí
-
El batxillerat de Sabadell que "encara és una mica desconegut", però que permet "més flexibilitat i acompanyament" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Adeu a quatre dècades de peix a la mítica Xoni: "Hem fet de psicòlegs per a molts clients" Marc Béjar Permanyer
-
-
La Crida demana la dimissió del càrrec públic a Montserrat Capdevila, investigada en el cas Mercuri Redacció
Primer criteris, després canvis: els ponents del nomenclàtor coincideixen
- Temperatures altes i Sol d'estiu
Publicat el
28 de setembre de 2018 a
les 11:31
Actualitzat el
28 de setembre de 2018 a les
17:29
Els tres ponents de la comissió del nomenclàtor -Josep Ache, Josep Maria Benaul i Jordi Serrano- van mostrar coincidències en una reunió celebrada ahir a la Fundació Bosch i Cardellach.
Els tres ponents, amb plantejament diferenciats sobre el canvi de la plaça Antoni Llonch per U d'Octubre, van coincidir en la crítica al govern municipal per haver engegat el tràmit "sense establir criteris abans i poc després de posar en marxa la comissió del nomenclàtor". Així ho ha explicat a Diari de Sabadell un assistent a la reunió.
"Es va extreure que l'Ajuntament no podia fer aquest canvi quinze dies després d'obrir la comissió del nomenclàtor. Per què, si no, de què serveix? Aquesta va ser la sensació general", explica la font. El motiu de fons de la crítica és la "falta de criteris". Demanen primer establir unes premisses a l'hora de fer canvis de noms en l'espai públic per després concretar els canvis.
Les diferències, però, es van mantenir. Josep Maria Benaul va mostrar-se a favor de mantenir els espais dedicats a Antoni Llonch i Josep Maria Marcet. Per contra, Jordi Serrano s'hi va mostrar en contra i va mantenir l'objectiu d'eliminar els noms de persones vinculades al franquisme.
"Els alcaldes franquistes tenen molta relació al manteniment del règim a la ciutat", ha explicat Serrano, que també demana eliminar noms vinculats al catolicisme. Entre els altres canvis que proposa és el canvi de plaça Sant Roc per Pi i Margall i del carrer Mare de Déu de les Neus per Tomàs Viladot.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Marta Madrenas defensa a Sabadell l’enduriment contra la multireincidència amb la nova llei de Junts
-
Sabadell
Desencallen el futur dels nous pisos de lloguer assequible de Can Llong
-
Sabadell
Renoven l'enllumenat del passeig dels Almogàvers
-
Sabadell
La botiga Vidal Papers ja té data de tancament
-
Sabadell
Nous usuaris a les estacions de Rodalies de Sabadell atrets per la gratuïtat: “Em va molt bé”
-
Sabadell
Les obres del carrer de Sant Antoni provoquen queixes dels comerciants