ARA A PORTADA
El govern espanyol demana a Sabadell que retiri les restes franquistes
- El temps: Cap de setmana assolellat amb algun núvol diumenge
Publicat el
07 de febrer de 2019 a
les 08:13
Actualitzat el
07 de febrer de 2019 a les
12:52
El govern espanyol, concretament la Direcció General de Memòria Història del Ministeri de Justícia, ha demanat a l'Ajuntament de Sabadell i a 655 ajuntaments més que retiri les restes franquistes de l'espai públic. El govern d'Espanya demana el compliment de la Llei de memòria històrica, i també demana que l'Ajuntament verifiqui l'eliminació dels elements d'exaltació de la Guerra Civil i la dictadura.
Sabadell, juntament amb la resta de municipis, ha rebut una carta del director general per a la Memòria Històrica, Fernando Martínez López, que demana la certificació de la "no existència de simbologia d'exaltació en el seu municipi" i, en cas que l'hagués, "procedeixi a donar compliment a la llei elaborant el catàleg de vestigis municipal, amb la immediata retirada d'escuts, insígnies, plaques i altres objectes o mencions commemoratives d'exaltació de la revolta militar i la repressió de la dictadura"
En la seva carta, el director també recorda que una sentència del Suprem estableix que l'article 15 de la Llei de memòria històrica imposa a totes les administracions l'adopció de les mesures oportunes per retirar els monuments commemoratius que suposin una exaltació de la Guerra Civil, "amb l'objectiu de donar compliment a l'esperit de reconciliació i concòrdia que va permetre l'aprovació de la Constitució"
Sabadell però, ja va començar alguns passos en aquesta direcció després del canvi de nom del carrer Alfons XIII pel de carrer de la República. Precisament el passat setembre l'Ajuntament va crear la comissió nomenclator per estudiar els canvis de noms. Tot i això, encara queden altres carrers i símbols repartits per la ciutat.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
La il·lusió mundialista omple els bars de Sabadell
-
Sabadell
FOTOS | La paella popular omple de germanor la festa major de Can Rull
-
Sabadell
Un experiment veïnal per reverdir la ciutat aposta per la gestió comunitària del verd urbà
-
Sabadell
Cremen 600 m² de matolls al Torrent del Capellà
-
Sabadell
Una petita explosió en un bar del carrer d’Aribau deixa un ferit lleu a Espronceda
-
Sabadell
Nit marcada pels incendis a Sabadell: sis focs mobilitzen els Bombers en poques hores