ARA A PORTADA
-
Sabadell Un de cada cinc alumnes de Sabadell comença el curs amb beca menjador i 1.800 sol·licituds es queden sense ajut Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Esports Primera derrota de la temporada del CE Sabadell a la Lliga Hypermotion Marc Segarra Rodríguez
-
Sabadell Sabadell tindrà una nova Oficina d'Atenció Ciutadana de la Generalitat a principis del 2027 Jan Cañadell Puigmartí
-
-
El ‘hip-hop’ i els garrotins entren a les aules
Sabadell
Fa anys que els projectes de Versembrant i Eduglosa arrelen a les escoles i instituts de Sabadell
- Qui era Tomàs Viladot i Rovira?
Publicat el
09 de maig de 2019 a
les 12:39
Actualitzat el
09 de maig de 2019 a les
16:28
Imagina dues aules d’institut. A una d’elles, Pau Llonch rapeja amb posat agressiu mentre una base de hip-hop fa tremolar les parets. A l’altra, Gemma Balaguer toca la guitarra amb alegria acompanyant un grup de nens que improvisen garrotins. Les dues activitats són tallers que tenen lloc a Sabadell, i –malgrat que formen part de dos projectes educatius a priori molt diferents– comparteixen un mateix rerefons.
“Tot es barreja: tant la cançó improvisada tradicional com el rap consisteixen bàsicament a expressar allò que penses i sents”, reflexiona Balaguer, professora a l’escola La Trama i coneguda també pel seu sobrenom, Fardatxa. Tortosina establerta a Sabadell, és una de les impulsores de la iniciativa Eduglosa, un projecte educatiu que introdueix la glosa dins l’aula a partir de tallers.
“Hi ha una sèrie d’elements pedagògics que els professors de llengua i els de música podem treballar a partir dels garrotins o les nyacres”, apunta per la seva banda Berta Junqué, professora a l’institut Pau Vila i corresponsable que el seu centre acollís fa unes setmanes un dels darrers tallers d’Eduglosa a Sabadell.
https://twitter.com/inspauvila/status/1120633372072607744
Entre les competències educatives que es treballen –afegeix Balaguer– s’inclouen temes de lèxic, rima, mètrica, ritme, dicció o melodia. “Marina Giannoni és professora de català al Pau Vila, i jo de música, i aprofitant el taller vam estar un mes treballant a classe aquests aspectes del temari a partir de les composicions de glosa”, recorda Junqué.
Els pilars acadèmics que Eduglosa utilitza per a aquest apropament didàctic –destaca Balaguer– es troben al treball d’Albert Casals, un professor de la UAB que va dedicar la seva tesi doctoral a aquest tema.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Rodalies estrena una nova app amb informació dels trens en temps real
-
Sabadell
L’Audiència jutja dos presumptes casos de tràfic de drogues a Sabadell
-
Sabadell
La Plana del Pintor reclama ser un barri "de primera" durant la seva Festa Major
-
Sabadell
Prendre el vermut a l’Eix Macià: el ressorgiment d’una zona icònica de Sabadell
-
Sabadell
FOTOS | Unes 180 persones celebren la Diada amb els Ballesteros
-
Sabadell
La Grossa de la Diada ja té guanyador: el premi extraordinari és pel 54949