ARA A PORTADA
-
Cultura i oci Retorn als teatres de Sabadell d'Albert Pla, Lluís Villanueva i Jaume Madaula Guillem Plans Roca
-
Festa Major El govern del PSC elimina el polèmic cartell de Barraques del programa de Festa Major Redacció
-
Cultura i oci La puntada de peu de Tornassol a la Casa Vilalta: el quart mural de Tintín a Sabadell Guillem Plans Roca
-
-
La defensa dels CDR empresonats assegura que al sumari del cas "no hi ha cap element ferm que sostingui les acusacions"
Sabadell
- Foment encarrega un estudi sobre les actuacions necessàries a l'AP-7 amb la fi dels peatges
Publicat el
07 de novembre de 2019 a
les 15:33
Actualitzat el
07 de novembre de 2019 a les
17:53
El portaveu d'Alerta Solidària, l'advocat Xavier Pellicer, ha assegurat aquest dijous que després de revisar vuit dels nou volums del sumari es constata que aquest no conté "cap element ferm que sostingui les acusacions" dels nou detinguts el passat 23 de setembre. "No se sosté ni l'acusació de terrorisme, ni la de temptativa d'estralls ni la de tinença d'explosiu", afegeix.
Sobre aquesta última, Pellicer ha volgut deixar clar que al sumari queda clar que ni els agents dels Tedax ni els gossos especialistes van detectar a cap dels domicilis registrats la presència d'explosius. Pel que fa a les declaracions dels detinguts, Pellicer ha assegurat que "no tenen cap valor jurídic" perquè es van produir "vulnerant el seu dret de defensa".
En una roda de premsa a les portes de la seu del Síndic de Greuges a Barcelona, l'advocat i portaveu d'Alerta Solidària, l'organització que coordina la defensa dels nou CDR detinguts en el marc de l'operació Judes, ha insistit que aquesta operació té un marcat caire polític que ha tornat a quedar demostrat pel fet el sumari arribés als mitjans de comunicació el dia que la justícia britànica "donés una bufetada' a l'Estat espanyol qualificant de "desproporcionada" l'euroordre contra l'exconsellera Ponsatí i el mateix dia que el president espanyol posés en dubte l'autonomia de la Fiscalia. "Ha estat un intent a correcuita per modificar el vot a les eleccions estatals", ha afegit.
"Queda clar que aquest cas és un intent d'atemorir a la població carregant contra un seguit de persones actives i vinculades al territori que han participat en diverses mobilitzacions de protesta", ha afirmat Pellicer. Sobre les múltiples filtracions sobre el cas que s'han anat produint, Pellicer ha recordat que "la revelació de secrets per part de funcionaris públics" constitueixen un delicte tipificat al codi penal i que "aniran fins al final per no deixar-les impunes". "El mateix dia de les detencions es van filtrar vídeos i imatges i això és molt gres", ha apuntat.
Pellicer també ha insistit en les irregularitats comeses durant els interrogatoris dels detinguts. Aquí, ha deixat clar que aquestes declaracions "no tenen cap valor jurídic" per la defensa i que tampoc n'haurien de tenir per cap "tribunal just i democràtic" perquè es van aconseguir vulnerant el seu dret a defensa.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
El Centre Cívic de Ca n'Oriac tindrà una font d'aigua després de les queixes dels usuaris
-
Sabadell
El Parc Taulí aconsegueix el circuit més ràpid de Catalunya per tractar els pacients que arriben amb un ictus
-
Sabadell
Destapen una banda que exportava haixix a Europa després d'interceptar un taxista a Sabadell que havia recollit la droga
-
Sabadell
Consulta el programa de la Festa Major de Sabadell 2026 en pdf
-
Sabadell
"Amb la calor i les vacances, hem de trobar activitats perquè s'entretingui"
-
Sabadell
Patis oberts, una eina de conciliació i lleure: "Falten espais a l'aire lliure pels infants"