ARA A PORTADA
-
Les cares que salven vides a Sabadell: sis professionals del SEM amb "molta vocació" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
La crònica i les fotos d'un matí d'agost des de l'ambulància: "Sabadell està ben atesa" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Irene Casado i Enric Arnella, de l'Astralpool CN Sabadell, plata al Mundial sub-20 Marc Segarra Rodríguez
-
Ciutadans s'ofereix a Farrés com a soci de govern sense entrar a l'executiu

- Xocolates d’origen, amb qualitat i per gaudir-les amb plaer
Publicat el 13 de desembre de 2019 a les 12:05
Actualitzat el 13 de desembre de 2019 a les 16:23
El grup municipal de Ciutadans s'ha ofert a Marta Farrés per ser el seu soci preferent de govern. Tot sense entrar a l'executiu per evitar tensions entre PSC i Marta Morell, i en una cursa en què reconeixen que competeixen amb Junts per Sabadell per ser el company de viatge fins a finals de mandat.
Així ho ha exposat el portaveu del grup municipal, Adrián Hernández, en una roda de premsa on ha detallat la voluntat del partit, que compta amb tres representants a Sabadell. Ofereixen, diu Hernández, mà estesa a l'executiu Farrés per comptar amb l'estabilitat que necessita la ciutat fins al 2023.
"En aquesta ciutat portem 8 anys d'inacció i inactivitat, està parcialment aturada des de l'últim mandat del PSC, marcat pel cas Mercuri, afegint-hi una crisi econòmica que perjudica l'activitat i la convivència", ha assenyalat Hernández. En aquesta línia, destaca la feblesa del govern actual, que amb 11 regidors no compta amb la majoria suficient com per garantir que les seves propostes s'aprovin al ple de facto, i sense necessitat de negociar.
És per això que la seva proposta passa per posar sobre la taula una sèrie de plantejaments polítics pel que fa a la línia d'acció del govern local des d'ara i fins a finals de mandat, i que suposen invertir en habitatge com a element cohesionador, plantejant mesures com ara la rehabilitació. Sota el concepte Sabadell Green Capital, aposten per recuperar els parcs i jardins de la ciutat a través d'una anella verda que permeti recuperar zones degradades de la ciutat, així com millorar la xarxa de transport públic per fomentar els desplaçaments respectuosos.
A banda, el seu plantejament advoca per millorar l'espai públic, amb la neteja dels carrers i centrar el debat en la seguretat, definint el model policial que es vol "i no tant on ha d'anar la nova comissaria", amb formació en allò que calgui, i garantir la convivència dels carrers a través de l'ordenança de civisme. També consideren necessari impulsar la creació d'ocupació amb un pla local, reformular el model fiscal actual i optar per polítiques en pro del benestar animal.
Notícies recomenades
-
Sabadell Sabadell, entre els municipis avisats per "perill alt d'incendi", emmarcat en el Pla Alfa
-
Sabadell El correbars de la Festa Major de Sabadell d'aquest any ja té temàtica
-
Sabadell FOTOS | Les temperatures han assolit els 38,1 °C aquest cap de setmana a Sabadell
-
Sabadell Sabadell deixa empremta en la primera diada castellera nòrdica a Estocolm
-
Sabadell Com conviuen els sabadellencs amb l’onada de calor extrema?
-
Sabadell Ensurt per un incendi de matolls a Sabadell