ARA A PORTADA
-
-
Els cribratges de càncer de mama de Sabadell "sí que funcionen", però hi ha "un 30% de dones que no s'hi presenten" Redacció
-
Sabadell posa la primera pedra de 108 pisos assequibles de Can Gambús i reivindica més suport per ampliar el parc públic Marta Ordóñez
-
Els passos soterrats de la Gran Via no convencen: "Transmeten inseguretat i estan molt deixats" Jan Cañadell Puigmartí
-
Vídeo: El fenomen 'Un violador en el teu camí' arriba a Sabadell
- Xocolates d’origen, amb qualitat i per gaudir-les amb plaer
Publicat el 13 de desembre de 2019 a les 16:34
Actualitzat el 13 de desembre de 2019 a les 22:08
El Cercle Republicà 1 d'octubre s'ha unit a l'onada d''Un violador en el teu camí', una performance que es va iniciar a Xile i s'ha exportat arreu del món. L'acte ha aplegat divendres al voltant d'una cinquantena de dones a la plaça de Sant Roc.
Es tracta d'un moviment que assenyala les violències masclistes, i incorpora l'expressió corporal amb els ulls tapats amb una bena, en solidaritat amb les víctimes d'abusos i violència sexual. Els concentrats cantaran la versió en català de l'himne creat pel col·lectiu xilè Las Tesis.
Abans de començar l'actuació, les concentrants han assajat un parell de vegades la cançó al ritme d'una caixa flamenca que marcava els tempos. No només han assistit sabadellenques, també una dona xilena que està de turisme per la ciutat, la Patricia, ha contemplat emocionada com el moviment sorgit al seu país ha atravessat fronteres.
https://twitter.com/DiariDeSabadell/status/1205550659954774016?s=20
Notícies recomenades
-
Sabadell
Un televisor, un creuer i experiències gastronòmiques: alguns dels premis de la Panera d’Atendis
-
Sabadell
Es deixa una olla al foc i obliga a mobilitzar els Bombers
-
Sabadell
Per què el teu cotxe no arrenca després de tres dies aparcat i com solucionar-ho
-
Sabadell
Una avaria en una escomesa deixa sense aigua més de 300 veïns durant dues hores
-
Sabadell
L'Outlet de CIPO recapta 30.000 euros per finançar el projecte 'Sobre rodes'
-
Sabadell
Veïns de Sabadell: "Ens cal un caixer automàtic al barri"