Ara a portada
-
-
Diners El sector tèxtil, dels més afectats per l'aturada elèctrica: "Estàvem en el punt més àlgid d’activitat de la fàbrica” Manel Camps
-
Sabadell FOTOS | Gran homenatge a les accions heroiques dels Mossos: "Gràcies per ser-hi sempre" Redacció
-
-
Sabadell "Gran èxit" dels estudiants de Medicina del Taulí al MIR: i ara, on faran la residència? Sergi Gonzàlez Reginaldo
Creixen un 232% les peticions per obtenir una T-16 a Sabadell
El bitllet, destinat a infants de 4 a 16 anys, és completament gratuït des d'aquest 2020

- Comencen unes obres a l'estació de Plaça Catalunya que permetran noves freqüències dels FGC a Sabadell
Publicat el 16 de gener de 2020 a les 00:00
Actualitzat el 16 de gener de 2020 a les 13:18
Per primer cop des de la seva creació fa més d'una dècada, la T-16 ja no té quota de tramitació. Des d'aquest gener del 2020, ja no és necessari pagar els 35 euros que l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) demanava per expedir el bitllet, que permet als infants de 4 a 16 anys fer viatges il·limitats en transport públic de manera gratuïta.
L'augment de peticions per obtenir aquest títol, no s'ha fet d'esperar; probablement impulsat per les pujades en els preus dels títols esporàdics de l'ATM i la gratuïtat del tràmit. Segons dades de l'Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), que s'encarrega de gestionar-les, les peticions a Sabadell han crescut un 232% en aquests primers dies de l'any, en comparació al 2019.
Així, mentre que l'any passat es van demanar 125 targetes T-16 a la ciutat entre l'1 i el 13 de gener; aquest 2020 se n'han sol·licitat 415. El nombre de targetes actives fins el passat 31 de desembre era a Sabadell de 13.663; i la xifra no ha deixat de crèixer en els darrers anys. En deu anys, el nombre d'infants amb T-16 a la ciutat s'ha multiplicat per 11.
La demanda ha augmentat encara més en l'àmbit general de l'AMTU: un 520%. En total, als 262 municipis que formen part del sistema tarifari de l'ATM s'han demanat en tretze dies un total de 4.085 bitllets. En el mateix període de l'any 2019, només se n'havien sol·licitat 660. Tot i que no serà fins el 15 de febrer que hi haurà dades definitives de l'efecte de les noves tarifes a les peticions de T-16 al gener; tot apunta a què el creixement serà enorme.