ARA A PORTADA
-
-
-
Apareixen restes arqueològiques durant la reforma de la plaça de Fidela Renom Aleix Pujadas Carreras
-
"És una oportunitat que fa molt temps que esperem": alegria entre els migrants per la seva regularització Jan Cañadell Puigmartí
-
A Sabadell hi ha l'entorn escolar més contaminat de Catalunya, segons l'estudi d'un grup ecologista Sergi Gonzàlez Reginaldo
Sabadell ja ha començat a posar les noves llambordes 'Stolpersteine'
- Pimec destaca el pes empresarial del Vallès
Publicat el
25 de gener de 2020 a
les 09:52
Actualitzat el
24 de gener de 2022 a les
19:32
Des del 27 de gener del 2018, hi ha 23 Stolpersteine col·locades davant de residències per recordar sabadellencs - de naixement i d’altres que van viure a la ciutat- que van ser deportats a camps de concentració nazis, entre el 1940 i el 1945. Entre aquest dissabte, diumenge i dilluns es col·locaran 36 llambordes noves, en el marc del Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust. Les plaques estan dedicades, d’una banda, a 16 deportats que van ser assassinats als camps de Gusen, Hartheim i Mauthausen i, d’altra banda, a 20 deportats que van ser alliberats dels camps de Mauthausen, Bergen-Belsen, Aurigny, Buchenwald i Sachsenhausen.
Amb 61 llambordes, Sabadell serà la ciutat de l’Estat que en tindrà més. Creades per l’artista Gunter Demnig l’any 1993, són petits monuments per recordar les víctimes del nazisme. A Europa, n’hi ha repartides més de 70.000.
Aquest matí, a les 9 h, s'ha col·locat la primera de les noves llambordes. Ha estat al carrer de Vidal amb la Gran Via, i està dedicada a Ramon Vitales Cáncer.
https://twitter.com/sbddretscivils/status/1220992762042077184?s=19
A les 12 h, a l'avinguda de l'Alcalde Moix, se'n col·locarà una dedicada a Salvador Vidal Claramunt, un acte que comptarà amb la presència de la consellera de Justícia, Ester Capella, l'alcaldessa, Marta Farrés, i cinc estudiants de primer d'ESO de l'Institut Agustí Serra Fontanet. A l'acte, també hi haurà Josep Maria i Carme Vidal, germans del sabadellenc deportat; la directora general de Memòria Democràtica, Gemma Domènech; i el director del Memorial Democràtic, Toni Font.
Notícies recomenades
-
Sabadell
De Guardiola de Berguedà a Sabadell: una nova proposta d’hostaleria aterra a la ciutat i transformarà l’antic local de la floristeria Segalà
-
Sabadell
FOTOS | Un jove s'atrinxera al balcó i obliga a desplegar un ampli dispositiu a Sabadell
-
Sabadell
Caprabo tanca l'establiment d'un edifici històric de Sabadell
-
Sabadell
Dos detinguts per un nou robatori a la Nova Creu Alta
-
Sabadell
La Crida avala un Centre de Cultura municipal, però reclama més concreció al Govern
-
Sabadell
FOTOS | Llargues cues a l'oficina d'atenció ciutadana pels tràmits de regularització de migrants