ARA A PORTADA
-
Un univers cultural inimitable: deu cites imprescindibles més enllà de Sabadell i Terrassa Marc Béjar Permanyer
-
-
Els teus fills pagaran més per quedar-se a dinar a l'escola: quant s'encareix el menjador? Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Terratrèmol a Junts per Sabadell: Lluís Matas vol ser candidat mentre el partit l’intenta expulsar Albert Acín Serra
-
El ple pretén dibuixar com serà el futur Balcó del Ripoll
El ple durà a aprovació inicial la modificació del Pla General d'Ordenació de l'entorn
- L'Informe FOESSA conclou que es consolida l'exclusió social severa al Vallès Occidental
Publicat el
03 de febrer de 2020 a
les 11:20
Actualitzat el
03 de febrer de 2020 a les
14:21
El ple municipal abordarà com ha de ser el futur Balcó del Ripoll de Sabadell. Concretament, la sessió d'aquest dimarts durà a aprovació inicial la modificació del Pla General d'Ordenació que afecta els àmbits del carrer de Covadonga i la plaça de Clara Campoamor. L'aprovació definitiva es podria dur a terme en el termini d'un any.
D'aquesta manera, es busca actualitzar el règim urbanístic de diversos sòls situats entre la Gran Via i la zona del riu, amb una continuïtat efectiva del recorregut del denominat Balcó del Ripoll entre la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i el passeig de la Revolució, i afavorir, així, l'enllaç amb el centre de la ciutat. D'aquesta manera, es faria un pas important perquè es complementi l'oferta actual del campus universitari, de l'ESDi o del Parc Taulí, entre altres.
La modificació del pla preveu delimitar els tres sectors de millora urbana situats al voltant de la Torre del Turull, el de l'espai que inclou l'illa de cases compresa entre els carrers Bilbao, Ripoll, Covadonga i Gran Via, i el dels terrenys nord i sud de l'entorn de la UAB. De la mateixa manera, es preveu reservar com a equipament general l'Artèxtil per garantir el seu caràcter públic i que reforci la Gran Via com a entorn de nova centralitat, amb ús prioritàriament educatiu.
La modificació també afectarà el campus de la UAB, que permetrà que les instal·lacions acullin serveis que no siguin estricament educatius però sí complementaris, amb la inclusió d'un espai residencial. També reconèixer com a espai lliure la plaça de Clara Campoamor i suspendre les llicències en els àmbits dels sòls dels sectors del pla de millora urbana i els afectats de sistemes que no són de titularitat pública actualment. A banda, també s'ajustaran les qualificacions d'espais lliures al voltant de la carretera de Caldes i el carrer de Tres Creus, i la plaça de Llorenç Juncà, així com alinear la parcel·la situada a la cantonada sud-oest entre els carrers del Comte de Reus i de Bonavista.
El canvi també generarà nous recorreguts a l'entorn i millores urbanístiques, com ara la creació d'una plataforma única als carrers del Ripoll i de Bonavista, entre Metge Mir i Covadonga, així com el carrer de Bilbao fins a la plaça de Sant Salvador. Es preveu, alhora, crear un ascensor proper a la zona universitària.
El procés ha de passar per la Comissió d'Urbanisme, a Barcelona, que és qui donarà el vistiplau definitiu.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Sabadell En Comú proposa cinc mesures per revitalitzar Torre-romeu i reclama més inversió al barri
-
Sabadell
Consulta les afectacions al trànsit per la Passada de Sant Antoni Abat
-
Sabadell
Tanca el Club d'Avis de la plaça del Vallès: "Ningú vol reemplaçar la junta actual"
-
Sabadell
El sector immobiliari es tornarà a reunir a Sabadell en el tercer Ments Brillants
-
Sabadell
Un any del trasllat del mercat ambulant de Campoamor: “Les opinions estan dividides”
-
Sabadell
Els autobusos de Sabadell (TUS) tornen a batre rècord d’usuaris amb 17,7 milions de viatges