ARA A PORTADA
-
La tàpia, el material de la façana accidentada a Sabadell: "S'ha fet servir tota la vida" Aleix Pujadas Carreras
-
-
-
"Combino els estudis amb quatre feines" o "treballo des que feia batxillerat": els joves, cada cop més sí-sí que ni-ni Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Veïns de l'històric barri de 'Las Latas': "No podem assumir més gent, no hi ha aparcament i ens sentim empresonats" Marta Ordóñez | León Guerrero
El dolor crònic: quan una carícia pot fer mal
- Najat el Hachmi porta a Macondo les mirades feministes de dones migrades
- Aleix Pujadas Carreras
- Periodista
Publicat el
26 de febrer de 2020 a
les 11:24
Actualitzat el
26 de febrer de 2020 a les
19:41
A vegades, el dolor pot afectar de tal manera que una carícia pot fer mal. La gestió del dolor crònic va ser ahir el tema central de la primera sessió dels 'Cafès científics' d'aquest any, a la sala d'actes de la UES, en un acte que va comptar amb l'assistència d'una quarantena de persones.
L'acte el va protagonitzar el metge especialista en Anestesiologia i Reanimació del Taulí Jenaro Mañero, que va explicar què és el dolor, què el causa i com es pot tractar. Mañero va apuntar que el dolor crònic és el que dura més de sis mesos, i afecta persones de totes les edats, de joves a grans.
El dolor és un símptoma, no una malaltia, i n'hi ha dos tipus: el nociceptiu, fàcil de localitzar i tractar, i el neuropàtic, que el metge ha qualificat de "cavall de batalla" perquè no se'n sap la causa però es pot tractar amb fàrmacs. Mañero ha afegit que les persones que tenen dolor neuropàtic són les que tenen menys neurotransmissors i això provoca que el percebin molt més.
Aquests transmissors també són els que determinen l'estat d'ànim, per la qual cosa tenir-ne menys pot portar a la depressió. És per aquest motiu que el dolor neuropàtic es pot tractar amb antidepressius o antiepil·lèptics. "A vegades costa d'entendre-ho", va reconèixer Mañero.
https://www.diaridesabadell.com/2020/02/25/programa-cafes-cientifics-2020-sabadell/
Notícies recomenades
-
Sabadell
Primer pas per reconvertir l’antiga fàbrica Tèxtil Riba en un bloc de 24 habitatges
-
Sabadell
Canvis a l’escola La Romànica: en pintaran la façana i en renovaran el revestiment
-
Sabadell
'Migas' de rècord: els Ballesteros en reparteixen 600 racions a Sabadell
-
Sabadell Cau un fals mecànic a Sabadell que intentava estafar centenars d'euros a persones grans
-
Sabadell
Els docents i els metges enceten una setmana de reivindicació a ambdós sectors
-
Sabadell Quatre detinguts en el desmantellament de dues plantacions de marihuana