No obstant això, cal dir que dir Sabadel és ben estrany, i si bé molta gent que no sap dir l'ella al final la converteix en una /i/, aquest seria un bon consell per a la resta de castellanoparlants que no tenen assumit el so original com a propi.#RAEconsultas En español, no existe el fonema /ll/ a final de palabra, por lo que, en la pronunciación espontánea, el dígrafo «ll» en esa posición (propio del catalán) se pronuncia /l/: «Sabadell», pron. [sabadél]. V. https://t.co/eheUrekGm5
— RAE (@RAEinforma) March 8, 2020
ARA A PORTADA
'Sabadel': amb una 'l', segons la RAE
- El Premi Dona 2020 reconeix un equip de 77 emprenedores i empresàries
Publicat el 09 de març de 2020 a les 17:01
Actualitzat el 09 de març de 2020 a les 18:39
Sabadell, 'Sabadei', 'Sabadel', 'Sabadé'... el nom de la nostra ciutat es pot sentir pronunciat de diverses maneres, i tot això sense sortir dels límits geogràfics. Ara, però, la Real Academia Española de la Lengua (RAE) ens ha aportat llum: es pot dir 'Sabadel'.
I tot a partir d'una pregunta d'un usuari a Twitter en què demanava ajuda a la RAE sobre com pronunciar el nom de la capital vallesana:
https://twitter.com/jfmdelpozo/status/1235283893072388101
La resposta de la RAE és clara i concisa: com que en castellà no existeix el fonema que nosaltres atribuïm a l'ella (/ll/), quan la trobem al final d'una paraula es pronuncia com una ela (/l/).
Notícies recomenades
-
Sabadell
Reparen alguns fanals de Sabadell després de l'accident d'aquest Nadal
-
Sabadell
Tot el que has de saber sobre la balisa V16, obligatòria a partir del 2026 a Sabadell i a tot l'Estat: adeu definitiu als triangles d’emergència
-
Sabadell
Consulta les afectacions al trànsit per la cursa de cap d'any a Sabadell
-
Sabadell
Què puc fer els últims dies de Nadal a Sabadell?
-
Sabadell
Rescaten una dona que havia quedat atrapada al balcó
-
Sabadell
Josep Escartín (síndic): "La Policia ha d'acudir quan se li truca, tot i que sigui per dir al veí que no té raó"