ARA A PORTADA
-
Sabadell Queixes pel nou tram d'obres de la ronda de Collsalarca: "Era un simple gir i ara hem de donar la volta al barri" Jan Cañadell Puigmartí
-
Sabadell Veïns de Sabadell reclamen millors horaris i més activitats a les biblioteques públiques Pol Gil
-
-
Sabadell El sindicat de la policia diu que l'adquisició de la nova furgoneta busca frenar "la Crida i el seu entorn" Jan Cañadell Puigmartí
-
Sabadell Relleu a la Crida per Sabadell: Sandra Alcaide substituirà Aurora Murillo com a regidora del grup municipal Jan Cañadell Puigmartí
Salut llança una aplicació de salut mental per donar suport a les persones afectades per la Covid-19
Sabadell
- Ricard Ustrell, Oriol Cruz o el Gran Germán felicitaran l'aniversari als menuts confinats de Sabadell
Publicat el
14 d’abril de 2020 a
les 19:16
Actualitzat el
15 d’abril de 2020 a les
10:50
El Departament de Salut ha llançat una aplicació web de salut mental per donar suport a les persones afectades pel coronavirus. El servei inclou un test per detectar l'estat dels usuaris i fins a quinze recursos per "empoderar" la població i ensenyar-los a fer un control de la simptomatologia.
L'eina també permet fer un "cribratge" dels casos "d'urgència" i donar-los la resposta necessària. L'aplicació compta amb equip de cent psicòlegs dels Serveis d'Emergències Mèdiques (SEM), amb un horari d'atenció de 8 h a 20 h. A més, compta també amb professionals, consultors, metges i infermeres que permetran fer el cribratge.
Els professionals donaran prioritat a les persones que han patit una pèrdua pel coronavirus, que tenen un familiar a l'UCI, que conviuen amb un positiu en Covid-19 o que tenen trastorns mentals.
El dispositiu inclou un test de salut emocional, validat a escala internacional, que permet fer una "objectivació" de l'estat de l'usuari. A més, disposa de quinze recursos per ensenyar-los a "controlar" la simptomatologia, com l'insomni o els problemes per gestionar les pèrdues, segons ha explicat el cap de servei de Psiquiatria de la Vall d'Hebron, Ramos Quiroga.
En el cas que aquesta simptomatologia sigui "intensa", l'aplicació també permet fer un "cribratge" i ofereix atenció amb un psicòleg per via telefònica amb l'objectiu de "resoldre" els casos lleus. El sistema permet derivar els casos d'urgència a l'atenció primària o els centres de salut mental.
El psicòleg tindrà accés a la història mèdica i el SEM posarà a disposició la mobilització de "tota l'estructura" per tractar els casos d'urgència. A més, a partir del moment en què faci servir l'aplicació, el ciutadà estarà connectat al sistema de salut de cara a possibles necessitats futures.
La nova eina s'emmarca en la Instrucció del Pla d'acció per al suport emocional i la gestió de l'estrès agut de la ciutadania davant la situació de la pandèmia.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
El Partit Popular reclama netejar els embornals per evitar inundacions
-
Sabadell
Les pluges endarrereixen el passeig d'Antoni Farrés
-
Sabadell
Renoven una de les principals canonades d'aigua potable de Sabadell
-
Sabadell
Acció per Sabadell presenta el seu projecte de coalició als carrers de la ciutat
-
Sabadell La FAVS denuncia el "silenci institucional" davant el col·lapse i les llistes d'espera "escandaloses" a la sanitat pública
-
Sabadell
Les altes temperatures disparen un 18% l'afluènica a les piscines de Sabadell